Jump to content

Spørsmål vedr. Yanmar 22 hk, sjøvannskjølt.

Torsen67

Recommended Posts

Regner med at du har en varsellampe for høy temp.

Den kan bygges om, men resutatet står ikke alltid til forventningene. Husk den har vært saltvannskjølt i 30 år og kan være ganske så tett i kanalene.

Deletilgang er neppe noe problem. Du trenger uansett vanligvis ikke mer enn impeller og filtre til normalt vedlikehold.

Om du må bytte aksling og propell avhenger av hvilken motor du putter inn. En motor med ca samme turtall, størrelse og gearutveksling kan bruke samme aksling/propell.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Dette er ett bilde jeg fant på finn.no Skulle kanskje ikke brukt det ser jeg nå. Men er det noen som klager så fjerner jeg det:-)

Motoren har visst stått på land i 5-6 år så det er ikke sikkert motoren har fått såå mye juling av saltvannet. Men er det sånn at denne motoren er bygget kun for saltvann eller er det sånn at man kan velge dette selv når man kjøper en motor?

I så fall så burde det vel være bolt-on konvertering å få tak i? (koster sikkert skjorta men..)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...