Stekepanne Startet 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Mai.2014 Hallo. Jeg skal bruke 2 seil som tak over en uteplass, men jeg vil helst slippe å betale masse for å få noen til å sy de sammen. Vi ser på en måte for å rulle opp seilet når vi ike ønsker tak, så skjøtet kan ikke være veldig stiv. Noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Mvh Sindre Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Hei, det hender vel fra tid til annen at det ligger gamle markiser på gis bort på finn.no som du kan bygge om Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 det behøver ikke være dyrt å få en seilmaker til å sy sammen to seil. det fikser du kanskje selv også om du låner en symaskin? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Stekepanne Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Jeg har seil, så ikke noe problem der :) Man må ha industri-symaskin for å sy seil, hvis ikke kunne jeg gjort det selv. Vanlig symaskin-nål knekker før den kommer gjennom duken. Jeg har tenkt på å lime de to delene sammen, men er redd for at det blir så stivt at jeg ikke får rullet duken sammen etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Jeg syr seil med jeans nål og en billig symaskin (dacron). Går fint med en del lag. Siden dette skal henge ute så må du kjøpe en tråd som tåler det, ikke vanlig sytråd. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Jøss. Jeg har fått beskjed om at det ikke aktuelt. Tusen takk for nyttig innspill!!! Da får jeg låne meg en symaskin og skaffe litt ordentlig tråd. Hva tror du om å legge silikon mellom lagene for å gjøre det vanntett? Eller vil det holde med imprignering? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Jeg kjøpte en Singer på Smartclub, type 1200,- kr eller noe den dur, altså billig, for å sy seilduk osv. Fungerer helt fint med jeansnål. Når det er sagt så hadde jeg ikke lånt maskin av noen for å gjøre en sånn jobb, det sliter jo litt på maskina. Men 1200,- pluss nåler er kanskje billigere enn seilmaker eller tilsvarende uansett og da har du jo symaskin etterpå :-) Har ikke noen tro på silikon osv i skjøten, "vanntett" handler vel like mye om at vann ikke samler seg men renner av? Dacron i seg selv holder jo vann ute og syr du en dobbelsøm så bør det holde tett nok vil jeg tro? Silikon eller noe tror jeg vil blø gjennom duken og bli stygt. ----------------- Prøvde selv med dacronseil som solskjerming i hagen. De ble for tunge og voldsomme å håndtere. Og hvis det blåste var det bare å glemme. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Supert. Tusen takk for kjempe god hjelp! Jeg har laget tak av 2x6" med 2x8" i fronten som duken skal festes i. Håper den vil holde selv om det blåser, hvis ikke må det bli et ordentlig tak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.