Jump to content

Seil som tak - hvordan skjøte

Stekepanne

Recommended Posts

Jeg har seil, så ikke noe problem der :)

Man må ha industri-symaskin for å sy seil, hvis ikke kunne jeg gjort det selv.

Vanlig symaskin-nål knekker før den kommer gjennom duken.

Jeg har tenkt på å lime de to delene sammen, men er redd for at det blir så stivt at jeg ikke får rullet duken sammen etterpå.

Guest Avmønstret#

Jeg kjøpte en Singer på Smartclub, type 1200,- kr eller noe den dur, altså billig, for å sy seilduk osv. Fungerer helt fint med jeansnål. Når det er sagt så hadde jeg ikke lånt maskin av noen for å gjøre en sånn jobb, det sliter jo litt på maskina. Men 1200,- pluss nåler er kanskje billigere enn seilmaker eller tilsvarende uansett og da har du jo symaskin etterpå :-)

Har ikke noen tro på silikon osv i skjøten, "vanntett" handler vel like mye om at vann ikke samler seg men renner av? Dacron i seg selv holder jo vann ute og syr du en dobbelsøm så bør det holde tett nok vil jeg tro? Silikon eller noe tror jeg vil blø gjennom duken og bli stygt.

-----------------

Prøvde selv med dacronseil som solskjerming i hagen. De ble for tunge og voldsomme å håndtere. Og hvis det blåste var det bare å glemme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...