bakkenk Startet 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Mai.2014 Hei. Er det noen her inne som kjenner til volvo penta MD17c? Problemet er at motoren dør ut når jeg gir full gass.. Virker nesten som den ikke får diesel eller noe, men alt av dyser,fødepumpe og høytryks pumpe er gått over å skal være helt i orden... Noen forslag ?? Sitér dette innlegget Link to post
Bjoove Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Har du sjekket alle filter? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 17.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Jeg hadde samme problemet med min md17c for noen år siden. Sjekket diesel, slanger, pumper m.m. uten hell. Tok den til slutt til verksted og det viste seg at det var noe feil med stopphendelen i motoren som ble påvirket når gasshendelen ble dratt i bånn. Se min tråd fra den gang: https://baatplassen.no/i/topic/80274-motor-kveles-ved-gasspaadrag-vp-md17c/page-3 Kk Sitér dette innlegget Link to post
bakkenk Svart 17.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2014 Får ta en skikkelig test tur i morgen å prøve å opservere litt å se hvordan det blir;) takker for svar... Sitér dette innlegget Link to post
bakkenk Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Har skjekket opp litt å brukt båten litt i det siste, å funker helt fint.. Men på en tur i dag så merket jeg noe annet, det var at temp måleren gikk veldig fort opp og låg på rundt 100grader, det dampet litt av en vannbeholder nedi der så jeg... aner ikke hva det kan være, men må gå over å sjekke litt.. Båten har også en veldig lav tomgang så når jeg har kjørt litt å slår av gassen, så bare stopper den... noen som har noe peilig på dette? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 (redigert) 3 ting jeg ville sjekket ang temperaturen: Har du nok kjølevann i ferskvannskretsen? Har du byttet impeller de siste årene? Tett kjølevannsinntak fra sjøvannet? Funker termostaten? Kk Redigert 26.Mai.2014 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bakkenk Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Impelleren er jeg litt usikker på om er byttet, da jeg akk har kjøpt båten, men burde kansje sjekke det ja... Om jeg har nok kjøle vann vet jeg ikke, men den spytter ihvertfall bra ut igjen når jeg starter den opp.... virker som den spytter bra ut igjen når den går i fart også, og ferskvannskjøing pumpa starter når jeg vrir på nøkkelen så.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.