Jump to content

Når det drypper fra pumpeinnfestingen på Jabsco 37245 - noen råd?

176-671

Recommended Posts

Jaja, så var det å konstatere at det drypper på et lite delikat sted. Etter å ha fylt skåla med litt sanitærveske ble det etter noen minutter nesten like blågrønt på utsiden av toalettskåla.

Modellen er JABSCO 37245-1092, og det drypper slik som vist her:

http://www.annoyingdesigns.com/toilette/

Noen gode tips? Er det kurant å få tak i ny(e) pakning(er), dersom vi har troen på at det er det som skal til? Eller må det sterkere krutt til? Er lite kjent med elektriske marinetoaletter...

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Takker så mye. Skulle tro at slikt er så vanlig at det er kurant å få tak i? Noe slikt? http://www.ebay.com/itm/like/151148039676

("Fort gjort"-bemerkningen fikk nervene tilbake der de skal være. Så for meg en dagsjobb med demontering og montering).

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Jabsco er kurant å få deler til, og å skru på. Siden dette er Quiet Flush har du ingen impeller, de sitter ofte godt fast. Jeg foretrekker å løfte ut hele toalettet når jeg mekker. Skyll godt med rent vann før du begynner å løsne slangene, og sjekk at de fire boltene som holder toalettet fast i gulvet ikke forsvinner når du løsner mutterne. Koble fra strømmen til pumpa, så er det bare å løfte ut hele toalettet og sette det et sted som du får en god arbeidsstilling. Nå kan du også komme til alle kriker og kroker som du ikke får vasket når toalettet er på plass.

Pumpa sitter med fire skruer som er lett å komme til fra baksiden. Hvis du er heldig kan du komme til disse uten å ta ut toalettet, men pass i såfall nøye på o-ringen når du skal skru ting sammen igjen.

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

• 6 år senere...
On 5/18/2014 at 10:54 AM, oivindg said:

Siden dette er Quiet Flush har du ingen impeller, de sitter ofte godt fast. 

Pumpa sitter med fire skruer som er lett å komme til fra baksiden. Hvis du er heldig kan du komme til disse uten å ta ut toalettet, men pass i såfall nøye på o-ringen når du skal skru ting sammen igjen.

Hei,

Jeg fikk en blokkasje i avløpet på denne typen toalett i helgen. Blokkasjen er for mye toalettpapir ihht brukeren som hadde "glemt seg bort", og jeg er temmelig sikker på at blokkasjen er i jokerventilen etter etter.

Til det som skrives over, så løsnet jeg de fire skruene i pumpa for å sjekket. Tenkte jeg kunne dra den helt ut og sjekke "innmaten". Det fikk jeg dog ikke til da jeg bare fikk dratt pumpa 5-6 mm ut av "housingen". Jeg har sjekket en instruksjonsvideo fra Jabsco om hvordan man tar ut denne pumpa, og jeg ser at de bare drar den rett ut - slik som jeg forsøkte på.

Er det noen som har noen tips til meg ? Prøve igjen, være mer nøye på å dra den rett ut, samt bruke mer krefter dersom den sitter fast?

Takknemlig for tips. Båten skal opp og jeg skulle gjerne ha fått dette iorden så raskt som mulig. (servicekit med nye pakninger og Joker ventil fra Seatronic er bestilt)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...