Goldbeach Startet 18.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2014 (redigert) Jeg har en Evinrude 115 Ocean Pro -97 som stopper når den går på tomgang. Noen ganger så kommer det et "nys" når den stopper. Den går som en drøm når jeg kjører. Har gjort ren tank, byttet VRO pumpe, filter og plugger. Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre, eller hva det kan være? Redigert 18.Mai.2014 av Goldbeach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Har samme motor, hadde samme problem. Kommer mest sannsynlig av for tynn blanding (derav navnet lean sneeze) . Ble mye bedre etter at forgassere var skrudd fra hverandre og renset og alle pakninger på forgassere byttet. Får forgasser kit fra evinrude med alt som trengs. Men hender fortsatt at det skjer, men det er så skjelden at det ikke er noe problem. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Whiskey Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Fikk også noen til å stille inn tomgangsdysene samtidig, de sa de var helt feil. Ikke vet jeg om det hadde noe å si på resultatet. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Mons Olav Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Hei hvis min Yamaha 75hester får blandingskruene (de med fjær på)skrudd for langt inn nyser denne også.Skrues de ut øker turtallet litt dette stilles ned med tomgansskruen og motoren går fint.Sikkert mye det samme på din motor. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Whiskey Svart 19.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Jeg fikk som sagt noen til å gjøre det for meg, da etter å ha prøvd selv en god stund aldri fikk noe ut av det, siden det er en skrue pr forgasser som alle må stå riktig... Så er det litt vanskelig å vite om det er en eller alle som er synderen... Eller kan dere noen tjuvtriks Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Goldbeach Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2014 Tusen takk, nå har jeg fått litt å jobbe videre på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.