Jump to content

Dieselpumpe til Mikuni My 30 fungerer ikke

winche

Recommended Posts

Jeg har en Mikuni My 30 dieselvarmer som jeg skulle funksjonsteste i benk igår. Det viser seg at dieselpumpa ikke vil gi diesel.

Jeg sjekket at den får strøm via kabelen fra kontrollboksen, så pumpa har vel satt seg fast.

Denne koster over 2300.- ny så jeg forsøkte med en pumpe fra den gamle Eber-varmeren og Mikuni-brenneren starta fint og ble varm og god.

Bare lurer på om noen har en formening om det er spesielt lurt å bruke denne pumpa eller om jeg må ta den tunge veien og punge ut for en ny ?

Jeg regner med det som er kritisk er at den leverer nok fuel til brenneren, men har ikke klart å finne så konkrete data på de forskjellige pumpene.

Doseringspumper blir styrt med en frekvens på innspenning, og er i de fleste tilfeller forskjellig fra varmer til varmer. det er også forskjell på mengde pr slag.

MY 30 er oppgitt til å bruke 7 ml/min på full effekt. Kjør fra et måleglass og se hva Eber-pumpe leverer. Alt. kan kanskje en telefon til Bjørn, 41443312, hjelpe. Han har "hivd" ut en slik varmer, men har muligens ikke kastet pumpen ennå.

Redigert av I.M.S. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...