Marex27 Startet 19.Mai.2014 Del på Facebook Startet 19.Mai.2014 Har en Marex 27 suncruiser med den minste motoren, AQD40A , tror den er sånn ca på 130 hk, med vp 280 drev. Har i det siste lekt litt med tanken om å bytte til en litt større motor siden dette er en båt jeg er veldig fornøyd med, og vill ha i mange år framover. Finnes det en oversikt over hvilke motorer som svinghjulskåpa på vp280 drevet passer till ? ville feks. en perkins v8 510 eller 540 passet i motor rommet ? passer svinghjuls kåpa eller må man ha en adapter plate ? Er det for høyt dreimoment på en slik motor i forhold til hva drevet tåler? Hadde vært morro og hørt deres tanker rundt dette. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 20.Mai.2014 Del på Facebook Svart 20.Mai.2014 Tror du nok må bytte drev/skjold. Jeg byttet i min suncruiser til en kad 44, og det ble en ny verden. En motor i kad serien passer bra til den båten. Hilsen Henboe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.