Jump to content

Kjøpshjelp båt ca 30 fot, Nidelv 300 sport, Bavaria 30 sport etc.

Fireman1980

Recommended Posts

Har solgt min 2005 Skarpnes 9100, og ser etter en erstatter.

Har tenkt litt på Nidelv 300 sport og Bavaria 30 sport.

Ønsker i det lengste én motor og maks 33-34 fot.

Noen som har erfaringer med disse båtene, både positivt og negativt? Ønsker også forslag på andre båter med utgangspunkt i disse :-)

Amerikansk er utelukket.

Takknemlig for innspill :-)

Er i samme situasjon som trådstarter, så jeg hiver meg på her. Skal ha en båt med strak aksling, uten hverken flybridge eller hardtop. Har på blokka Nidelv 320, Ramin 30 Touring og Joda 850. Muligens også Agder 880.

Bitteliten, du sier Nidelv 300 var en feilkjøp - har du noen egne eller indirekte erfaringer med N320?

Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-)

Appropos drev så blir jeg faktisk overrasket hver gang folk forteller hvor store kostnader de har med disse drevene. Egentlig også hvor ofte de har disse kostnadene. Snakka med en i går som var helt oppgitt over dette. Bare et par slanger hadde kosta 7 000,- å få skiftet. :confused:

Hva er vanlig servicekostnader på et slikt moderne VP drev?

DP-E; svært lite. De nye til D-serien? vet ikke.

Belg hvert annet år, eksosbleg hvert 3-4 år. men selvfølgelig zink og olje. Interresant sammenligning: Drivstofføkonomi mellom fast aksel og drev. Hvor mye penger kastes nedover i vannet med fast aksel?

Et drev er fler lagre osv, og selvfølgelig simringer, under vann så det er sikkert dyrere med drev.

Men; det går fort :-)

mvh

Bavaria32sport

Drevfantast og skal aldri ha aksel :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...