Fireman1980 Startet 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2014 Har solgt min 2005 Skarpnes 9100, og ser etter en erstatter. Har tenkt litt på Nidelv 300 sport og Bavaria 30 sport. Ønsker i det lengste én motor og maks 33-34 fot. Noen som har erfaringer med disse båtene, både positivt og negativt? Ønsker også forslag på andre båter med utgangspunkt i disse :-) Amerikansk er utelukket. Takknemlig for innspill :-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 (redigert) Joda 310, den som ligger på finn.no Mjøsa :-) Gikk selv fra en Skarpnes 9100 til en Joda310 (men med KAD44) :-) Redigert 20.Mai.2014 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Knude Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Hva med en Nor Star 350 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47271273&searchclickthrough=true Finnes også i Arendal i HT versjon med to store glass luker Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Joda3300 Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Hiver meg på Bavaria3Sport her. Joda310 ein fantastisk båt. Men må si eg heller hadde gått for den med D6 da eg trur kad 300 er også litt snau Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 (redigert) Da jeg kjøpte Nidelv 300 var rådet å kjøpe Windy 32. Det skulle jeg fulgt. N300 var et feilkjøp. Trang, mye feil, dyr.... Redigert 20.Mai.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Er i samme situasjon som trådstarter, så jeg hiver meg på her. Skal ha en båt med strak aksling, uten hverken flybridge eller hardtop. Har på blokka Nidelv 320, Ramin 30 Touring og Joda 850. Muligens også Agder 880. Bitteliten, du sier Nidelv 300 var en feilkjøp - har du noen egne eller indirekte erfaringer med N320? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Modem Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Var i samme situasjon selv ifjor. Og for meg så falt valget på skilsø 33 sport, båt med en motor og strak aksel. Var å prøvekjørte en bavaria 32 sport, men ble veldig skuffet når det kom til støy (selv om motorrom hadde ekstra isolering) og finish. Sitér dette innlegget Link to post
Fireman1980 Svart 26.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Noen som har noe negativt og si om 2008 Bavaria 30 sport med D6? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Holder en knapp på Skilsø. Etter 30 år med drevbåter i familien er konklusjonen: Aldri mere drev. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Hva er spesifikt årsaken til "aldri mere drev", hanto1? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
hanto1 Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Bergen dørk, kostnader, vedlikehold og problemer. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Appropos drev så blir jeg faktisk overrasket hver gang folk forteller hvor store kostnader de har med disse drevene. Egentlig også hvor ofte de har disse kostnadene. Snakka med en i går som var helt oppgitt over dette. Bare et par slanger hadde kosta 7 000,- å få skiftet. Hva er vanlig servicekostnader på et slikt moderne VP drev? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 DP-E; svært lite. De nye til D-serien? vet ikke. Belg hvert annet år, eksosbleg hvert 3-4 år. men selvfølgelig zink og olje. Interresant sammenligning: Drivstofføkonomi mellom fast aksel og drev. Hvor mye penger kastes nedover i vannet med fast aksel? Et drev er fler lagre osv, og selvfølgelig simringer, under vann så det er sikkert dyrere med drev. Men; det går fort :-) mvh Bavaria32sport Drevfantast og skal aldri ha aksel :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
deepblue Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Ikke alle akslinger som er rettet "nedover" heller....... Mmmmm vedlikhold av fast aksling...... skifte anode, minst hvert annet år........cutless lager hver 20 år.... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 (redigert) http://www.viksundboats.no/uploads/production/ckeditor/attachment_file/attachment/175/aksling_eller_drev_viksund340.pdf http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/eivind-amble-drev-eller-rett-aksel Redigert 26.Mai.2014 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.