leopard Startet 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2014 (redigert) hei jeg har montert min radar (den fulgte med båten umontert) Når jeg setter på plotteren og går inn på menyen der en kan slå på radaren valg er da på eller av, det er da ett blått felt på "av#. Når jeg flytter den til "på" jobber plotteren litt før det blå feltet hopper til "av" igjen. Hvis jeg bytter Page på plotteren til radar kommer melding "ingen data opp" Radar ikonet oppe i høyre hjørnet er grått hele tiden noe som da tyder på at det er ingen kontakt. Radar kabel er kjøpt ny nå i vår og har ingen skjøter. Plotteren er en Raymarine E80. Radar Raymarine analog rd218 Jeg har prøvd å lytte på utsiden av domen men kan ikke høre noe. Når jeg koblet ledninger sjekket jeg at radaren gikk rundt, Hva kan være feil, finnes det noe sikring i radaren som kan ha røket ? Redigert 20.Mai.2014 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 RD218 er vel den modellen hvor kontrollkabelen (mot kakeboksen) ikke ender i en konnektor, men går rett inn og videre inn i en skjermet boks hvor det sitter skruterminaler. Kan ikke huske å ha sett noen sikringer der. Er strømledingen skrudd godt fast i skruterminalene, og er konnektorblokka satt inn riktig vei? Sikkert mulig å presse den inn feil vel, om det brukes nok makt ... Det ligger et relevant bilde i denne tråden: http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/578409-raymarine-radar-cable-splice-quick-connect.html Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Eg har ein magafølelse at det er fleire som sliter med liknande. Eg har sjølv ein rd218 liggande som etter 3-4 timer etter nymontering, ikkje var å finne hos plotteren, og ein bekjent har samme problem med rd424. Men den er brukt nokre år før han fikk trøbbel. Ta kontakt med forhandler og legg fram saken din. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
leopard Svart 20.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2014 Det ligger et relevant bilde i denne tråden: http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/578409-raymarine-radar-cable-splice-quick-connect.html Ja det er slik den ser ut. Pluss og minus sitter godt fast. Den kontakten med de tynne ledningene går det ikke ann å sette feil. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Har sendt Mail til Raymarine support om problemet men har ikke fått noe tilbakemelding ennå. Noen som vet om det har noe med innstillinger på plotteren å gjøre at den må legges til plotteren på en eller annen måte. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Har radaren on/off bryter på utsiden? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Det du beskriver betyr at skjermen ikke får respons fra skanneren. Hvis du måler riktig spenning på terminalene oppe i domen og verifisert at det ikke er skade på signalledninigene er det ikke noe mer du kan gjøre selv. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Ok takk abbor :-) da skal jeg sjekke spenningen først. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 (redigert) Hei igjen har da målt spenning oppe i domen den viser 12.38 volt. Og kabelen er helt ny. Har også prøvd og lirke litt i kontakten der opp også uten noe forskjell. Redigert 22.Mai.2014 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.