Jump to content

Raymarine analog radar virker ikke (ingen kontakt)

leopard

Recommended Posts

hei

jeg har montert min radar (den fulgte med båten umontert) Når jeg setter på plotteren og går inn på menyen der en kan slå på radaren valg er da på eller av, det er da ett blått felt på "av#. Når jeg flytter den til "på" jobber plotteren litt før det blå feltet hopper til "av" igjen. Hvis jeg bytter Page på plotteren til radar kommer melding "ingen data opp"

Radar ikonet oppe i høyre hjørnet er grått hele tiden noe som da tyder på at det er ingen kontakt.

Radar kabel er kjøpt ny nå i vår og har ingen skjøter.

Plotteren er en Raymarine E80.

Radar Raymarine analog rd218

Jeg har prøvd å lytte på utsiden av domen men kan ikke høre noe. Når jeg koblet ledninger sjekket jeg at radaren gikk rundt,

Hva kan være feil, finnes det noe sikring i radaren som kan ha røket ?

Redigert av leopard (see edit history)

RD218 er vel den modellen hvor kontrollkabelen (mot kakeboksen) ikke ender i en konnektor, men går rett inn og videre inn i en skjermet boks hvor det sitter skruterminaler. Kan ikke huske å ha sett noen sikringer der. Er strømledingen skrudd godt fast i skruterminalene, og er konnektorblokka satt inn riktig vei? Sikkert mulig å presse den inn feil vel, om det brukes nok makt ...

Det ligger et relevant bilde i denne tråden: http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/578409-raymarine-radar-cable-splice-quick-connect.html

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Eg har ein magafølelse at det er fleire som sliter med liknande. Eg har sjølv ein rd218 liggande som etter 3-4 timer etter nymontering, ikkje var å finne hos plotteren, og ein bekjent har samme problem med rd424. Men den er brukt nokre år før han fikk trøbbel.

Ta kontakt med forhandler og legg fram saken din.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...