Mons Olav Startet 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2014 Hei er det noen her som anbefaler noen % tot.olje i dieselen eller er det unødvendig feks.på en Mercedes motor fra 1986? Dieselen blir jo bare magrere.Eller er ting som Alron heller å anbefale? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
tombok Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Har hørt mange anbefale dette på bla eldre traktorer (snakker da om betydelig eldre enn 1986). Jeg har pleid å gjøre det på min -57 Fordson, og totaktsoljen er fin siden den blander seg godt med diesel. Det er nok ikke mye olje som skal til, det er bare for at dieselpumpen skal få litt smøring. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 2T olje er gjør underverker på både gamle å nyere diesel, På kjøle aggregat på thermo lastebiler bruker vi dette hele tiden, dette gir ekstra smøring og på motorer som ikke brukes hver dag så er dette lurt da det er stoffer i diesel som tærer opp og tørker ut komponenter. Spesielt viktig på El matepumper som inneholder plast komponenter. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Lars H. Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Jeg har en Yanmar 4JHE fra 1986 hvor plungerne i høytrykkspumpen har litt problemer med å komme i gang for å få turtallet opp ved start. Så nå har jeg kjøpt en flaske 2T olje til å ha på tankene for å se om det hjelper. Iht. tidligere tråder, har jeg tenkt å ha på et par deciliter T2 pr. 100 liter diesel. Har dette klart, og skal helle det på til helgen. Skade noe, kan det i hvert fall ikke gjøre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bay_liner Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 helt sikkert bra med 2T olje i dieselen. Nye 2T oljer er helt utrolige. En gang klarte jeg å søle litt 2T bensin (veldig lite) i en Steady 320 mens det regnet slik at 2T oljen fordelte seg over hele dørken. Jeg slåss med en skøytebane av en dørk hele sommeren til ende. Helt utrolige saker. dette var Synt versjonen. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Torsen67 Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 (redigert) For en stund tilbake så leste jeg et sted at dette ikke var så lurt lengre. Dieselen har endret seg en del da noen tilsatser har blitt fjernet og nye har kommet til. Resultatet er vist det at diesel og 2T-olje ikke blander seg så godt som før, noe som igjen kan tulle litt med dieselfilter etc. Edit: men så har jo 2T-oljen blitt mye bedre også, så jeg skjønner dette er fristende... Redigert 21.Mai.2014 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Det er jo bere å gjøre en test, blande en mindre mengde, la den stå over natten i et gjennomsiktig glass og evt helle den igjennom et kaffefilter ell. Kanskje forskjell på synt og mineral? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
cavaler Svart 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2014 Hei. Jeg har brukt 2t olje i dieselen både på båten(ford 2704) og bilen (jeep med VM-diesel), og har bare gode erfaringer med det, syntes de går gjevnere og mykere.Blander i ca 1% Rune Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.