blackdev Startet 21.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2014 Håper det finnes noen guruer på disse motorene her på forumet, jeg vurderer å kjøpe en eldre Bayliner med denne 330 hk store V8'rn, selger oppgir at toppakning bør byttes, når jeg dpør hvorfor så får jeg følgende svar: "Jeg er ikke 100% sikker, men folk jeg har snakket med sier det er toppakninga, når en gir gass så kommer det trykk inn i kjølesystemet som gjør at den spytter ut kjølevann gjennom slangen på ekspansjonstanken. jeg har ikke så veldig god greie på motor å båt sjølv, men har snakket med flere som mener dette. Det er ikke vann i olje, og den har ikke blitt kjørt varm. Så motoren bør fikses før bruk, eller så må du etterfylle vann." Hva mener dere, høres dette dyrt ut, bør jeg heller se meg om etter en annen daycruiser i 22-27 fots klassen enn denne 22 foteren fra 1988? Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
Ronny S B Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 skeptisk ,får å si det mildt Sitér dette innlegget Link to post
Stiffler Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Finn en annen båt, eller få selger til å utbedre feilen før salg. Problemet kan selvfølgelig være så enkelt som selger tror og hevder, men problemet kan også være mer omfattende og ikke minst dyrt. Dersom det virkelig er et så lite problem, hvorfor utbedrer ikke selger det selv? Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Dere er inne på noe vesentlig her ja, jeg lå jo en hel sommer og skrudde på maken motor som var nymontert i den Fjorden jeg har i profilbildet mitt, aldri mer sa jeg dengang, merkelig hvor fort man glemmer! ;-) Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
ehrnst Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Har man helt motorskrekk og noen tommeltotter for mye, så er toppakningsbytte vanskelig og tidkrevende. Dyrt å sette bort. Antar selger har skjønt det. Problemet er jo at du må få den rasende biølig , ingen kan garantere pakningen er gått, eller at toppen ikke er sprukket f.eks Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Styr unna. Kan være sprukket topp, blokk, toppakning, er det ferskvann i manifolder kan disse være sprukket. Er det en sjøvannskjølt motor hadde jeg styrt unna uansett. Evt få selger til å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
blackdev Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Takker for gode råd, er nok en grunn til at den er billig da ja, følger jo med henger som er verdt halve kjøpesummen på 65000 :-) Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.