Jump to content

Ny Gjestehavn på Åros i Søgne, mellom Kristiansand og Mandal

Kherlof

Recommended Posts

Leste dette i lokalavis i går. Svært trivelig for Søgne som knapt har hatt gjesteplasser at det nå kommer på plass på skikkelig vis. Gjestehavna blir en del av Åros camping som er vant til å ta imot gjester og har de fleste fasilitetene for både barn og voksne.

Regner også med at dette kan bli positivt for Bølgen og Moi som har resturant i Hellesund som ligger så nært at man kan ta turen i jolla en finværsdag.

Selv om kystvakta glemte det ettertrykkelig i går kan det være bra å huske at det er 5 knop 50 meter fra holmer og skjær i Søgne på sommeren.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

• 2 uker senere...

Da er båthavna oppe og går.

Sjøspeiderene i Søgne har gjort en avtale med åros camping slik at speiderene vil leie ut kanoer og kajakker der i sommer. Det vil også bli utplassert kanoer på Søgne gamle prestegård slik at man kan padle ned Søgneelva og levere kanoen på Åros. Fin sommerjobb for ungdommene og bra for økonomien til sjøspeiderene.

Mons

• 9 måneder senere...

noen som har vært her? anbefales det?

Vi kommer med båt fra Trondheim og ser etter fine plasser rundt Kristiansand som kan besøkes. fant dette og det så veldig bra ut. Har med en 2,9 åring;)

Tar båten på henger ned og har base i Kristiansand..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hei glalaks

Jeg er fra Søgne og i sommer som var hadde vi ett par netter ved Åros, og dette var helt topp. Nye fine brygger og ellers hva som trengs, strand,vann, basseng osv.. Kan anbefales.

Her er en film som viser havnen fra lufta, begynner i Høllen flyr til Åros og tilbake:

Ellers så synes jeg Søgne er en perle som ikke så mange bruker, uten om de lokale. Rogalendinger som skal til sørlandet kjører forbi Søgne og begynner ferien fra Kristiansand og Østover. Østlendinger som skal til Sørlandet går
Ofte ikke lenger en til Kristiansand ( min mening).
Så her har du 1229 holmer og skjær fordelt på 17 km strandlinje ( mellom grensen Mandal/ Kristiansand) så burde være noe for alle :)

larss

Hadde 2 netter der i påsken. Helt topp plass, og særlig gøy for de små på 4 og 6 år i lekeparken ved stranda :-)

Traff Lano2 i Olavssundet, som skulle til Åros og han ringte etter å ha utforsket plassen med beskjed om at her var det god plass og fine forhold. Så takk for det!

Er jo enda mer idyllisk i Olavssundet, men vi bør helst ligge landfast for tiden, så det var et fint alternativ.

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...