Knutzen1 Startet 22.Mai.2014 Del på Facebook Startet 22.Mai.2014 (redigert) VP D4 225 Motor 1 har 250 kPa på 700 omd. Motor 2 har 280 kPa på 700 omd. Har dette noen betydning eller årsak? Redigert 22.Mai.2014 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 10 - 12% forskjell? Hva er nøyaktigheten må måleinstrumentene, +/- 10%? De eksakte tallene i kPa skal jeg ikke si noe om da jeg ikke vet hva som er normert for disse motorene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Tja, men det er jo helt identiske motorer. Kan oljenivå påvirke? Forskjellen på nær minimum og nær maks på pinnen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 (redigert) Sier du at oljenivået er min på den ene og maks på den andre? Dersom begge fikk skiftet olje samtidig til samme nivå, er vel dette litt illevarslende. Men nå snakker jeg kun ut fra egen følelse. Nå må nok mer motorkyndige komme på banen. Redigert 22.Mai.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Stemmer, men de justerte manuelt med etterfylling av olje. Så det er ikke så rart at det forskjeller. Spm er om nivået påvirker oljetrykket mellom lav og maks på pinnen? Forstår det slik at lavt nivå er best... Sitér dette innlegget Link to post
fabia Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 oljenivået har ingen innvirkning på trykket, såfremt du ikke ligger under min. merket på pinnen.2.5kg på tomgang er helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 (redigert) Men hva er grunnen til at oljetrykket er såpass ulikt på to identiske motorer på samme turtall? Redigert 22.Mai.2014 av Knutzen1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 2.5 og 2.8 bar. Begge er vel langt over anbefalt minimumstrykk? Har du prøvet å bytte om instrumentene for å utelukke eventuelle feil der? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Nå er det vel flere faktorer som spiller inn ved ujevnt oljetrykk, Instrumenter kan vise forskjellig, følere trenger ikke vise likt, Oljefilter ikke like rene, avleiringer i olje kanaler osv. Hovedsaken er at 2.5 bar er mer en bra på tomgang, det er ingenting å frykte selv om disse ikke viser identisk. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Ok. Sjekket med EVC også, så dette er ikke instrument avhengig. Trodde ikke det var noe galt med trykket, men ville bare vite om variasjonen kunne skyldes små ulikheter i oljemengder? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Kryssbytt trykksensorene så finner du ut om forskjellen ligger der. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Knutzen1 Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Hvor ligger sensorene Sap? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Det husker jeg ikke, men gå på marineparts og kikk i sprengskissene. Det har vært litt tull med trykksensorene på D6 2004 og noen år frem vet jeg. Vil tro det er samme på D4. Plutselig går alarmen og man ser måleren falle mot null. Etter en restart er alt ok igjen. VP var kjent med det, og byttet sensor uten mukk, men det er noen år siden nå. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 22.Mai.2014 Del på Facebook Svart 22.Mai.2014 Kan se ut som det er nr6 på bildet her: http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7746200-30-7460.aspx Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.