Jump to content

Ulikt oljetrykk

Knutzen1

Recommended Posts

10 - 12% forskjell? Hva er nøyaktigheten må måleinstrumentene, +/- 10%?

De eksakte tallene i kPa skal jeg ikke si noe om da jeg ikke vet hva som er normert for disse motorene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sier du at oljenivået er min på den ene og maks på den andre? Dersom begge fikk skiftet olje samtidig til samme nivå, er vel dette litt illevarslende. Men nå snakker jeg kun ut fra egen følelse. Nå må nok mer motorkyndige komme på banen.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå er det vel flere faktorer som spiller inn ved ujevnt oljetrykk, Instrumenter kan vise forskjellig, følere trenger ikke vise likt, Oljefilter ikke like rene, avleiringer i olje kanaler osv. Hovedsaken er at 2.5 bar er mer en bra på tomgang, det er ingenting å frykte selv om disse ikke viser identisk.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Det husker jeg ikke, men gå på marineparts og kikk i sprengskissene.

Det har vært litt tull med trykksensorene på D6 2004 og noen år frem vet jeg. Vil tro det er samme på D4. Plutselig går alarmen og man ser måleren falle mot null.

Etter en restart er alt ok igjen. VP var kjent med det, og byttet sensor uten mukk, men det er noen år siden nå.

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...