bella580C Startet 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2014 Har en Mercury med løs hubb som fulgte med motor. Trenger jeg bare bytte propell ved stignings endring ? Propell er av aleminium, kan den samme hubb brukes til stål ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 22.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
alfaalfa Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 Ja, Flo Torque II hub kan brukes på propeller fra Mercury, Evinrude TBX, Turbo Props, Hydromotive blant annet Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2014 (redigert) Samt Michigan XHS, Solas RBX (Rubex) osv. osv. De fleste propellprodusenter har standarisert på dette hub-systemet som er kompabelt med hverandre. Slik at har man først en hub til sin motor trenger man ikke kjøpe flere uansett hvilken propell man velger. Så sant propellen er designet for hub-systemet. Dermed passer en propell til flere motormerker. Det som bl.a skiller propellene er jo diameter på girhus som ofte gjenspeiles i diameter på selve propellen. Det er vel iallefall 5 størrelsesklasser avhengig av effektområde. De største har 4,75" girhus diameter (kalles gjerne V6/V8 gear case) fra ca 135 hk og oppover. V4/Large gear case" har 4,25" girhus diameter og dekker motorer fra 70-130 hk samt noen mindre også, mens 30-60 hestere har 3,25" eller 3,75" girhus (unntatt bl.a. E-tec 40-60 som har 4,25"), og enda mindre motorer har gjerne 3". F. eks. propeller til en 100 hk passer som regel ikke til en 50 hk eller en 150 hk (men finnes jo enkelte unntak). E-tec 40 hk og 130 hk (med 20" stamme) kan f.eks. bruke samme propell. Redigert 22.Mai.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.