Sev Startet 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2014 Hei noen som har erfaring med att aqad41 går varm? Sitér dette innlegget Link to post
Sev Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Impeller er også bra? Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Ja, det er sket. :-( Check impelleren. Det er oftest den der er problemet. Hvis den er gået i stykker, så husk, at stykkerne ikke følger flowet i systemet, man falder lodret ned. Stykkerne skal fjernes så de ikke stopper flowet når den nye impeller er sat i. Undersøg hvorfor den oprindelige er gået. Er den gammel eller har "nogen" lukket for søvandsventilen? Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Vil varm si at den går noen gradere varmere en vanlig, eller at den passerer 100 grader ? Sitér dette innlegget Link to post
Sev Svart 23.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Den går til hundre så piper alarmen? men noen som vet hvor termostaten sitter? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Termostaten sitter på toppen av motoren helt i fremkant. Under et deksel festet med fire skruer. Om du har riktig kjøleveskenivå og at kilremmene er passe stramme og ikke utslitte ligger feilen sansynligvis på sjøvanns-siden. Om impelleren er i orden er det en innsnevring/ tilstopping et sted i sjøvannskretsen. Sjekk at du ikke har en plastpose eller noe over vanninntaket nederst på drevet. En annen mulig årsak kan være den såkalte s-slangen mellom drevet og skroget. Denne vil etterhvert delaminere innvendig med det resultat at den suges flat når det blir tilstrekkelig sug fra impelleren. Denne slangen burde hatt et bytteintervall, det hadde spart menge båteiere mye frustasjon. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mons Svart 23.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2014 Åpne lokket på sjøvannsfilteret når motoren går. Skal komme relativt mye vann selv på tomgang. Da vet du om problemet ligger i inntak, impeller eller tette slanger før impelleren. Hvis det kommer mye vann må du sjekke om kjøler er tett, reimer, termostat mm. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Sev Svart 24.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2014 Har tatt ut termostater å blir varm enda. Men trur problem er varmeveksleren må reingjøres å se på eksosbende Kan være tett pga rust Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.