Jump to content

Aktuell marin/ Skorgenes Monte Carlo

Linco

Recommended Posts

Har nettopp handlet båt med aktuell marin molde og må bare si at jeg er meget fornøyd med servicen der!

Jeg handlet med en klausul om registrering av fartøyet i NOR og jeg vet av erfaringer fra tidligere båter jeg har hatt at dette kan være en tidkrevende prosess..!

Aktuell marin ordnet dette på rekordtid og jeg er nå den lykkelige eier av en Skorgenes Monte Carlo!!

Båten går rett inn i skysstrafikk/ 12 pax. fjordtaxi i Ålesund området. Den har perfekt motorisering/fart/størrelse til denne bruken:

2,3 l pr nm v/marsj på 30kn!

Hehe... Det jeg sier er bare at man må være nøye med å sjekke ALLE detaljer på forhånd. Trenger ikke være en "badguy" for å si det...

Hvor ligger inntekten til meglerne? Hvem er meglerens "venn" ?

Mission = få mest mulig, raskest mulig, med minst mulig hassle for selger

Men så må en god megler også tenke på sitt eget rykte i disse dager, og det er dem vel klar over får jeg håpe!

Og mtp at han har megler frem en båt som skal gå som taxi så er muligheten for god pr tilstede samt det og bli brukt neste gang båten skal fornyes.

Gjør han en dårlig jobb så får Han merke det, gjør han en god jobb så vil han merke det :)

Så er det en seriøs og dyktig megler så tenker han vel på disse tingene ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

• 10 år senere...

Styr unna dette selskapet.
Megler oppgir ikke riktige opplysninger og mangler rundt den aktuelle båten man var på utkikk etter. 

Utstyr som ikke fungerte for eksempel varmeanlegg i båten ble forsøkt skjult

* svarer ikke opp på det man etterspør av informasjon rundt båten, og forsøker å snakke vekk/fraskrive seg ansvar på det som skal være med i en kontrakt ved et eventuelt kjøp.

* megler etterspør heller ved flere anledninger om at forskudd/depositum må betales i det heletatt før man har fått vite om alt fungerer som det skal ihht til den prisen som man i utgangspunktet var enige om. Allerede da begynte man å merke faren/røde flagg

* ville ikke svare opp på mailer om det som omhandler utstyr som kunden stiller som et minimum ved et kjøp.
det ble kun referert til en Finn annonse som kunne slettes når som helst. Bare lurerier!

oppsummert:

skal dere kjøpe en båt, så styr blikket langt unna selskapet her.
noe mere cowboy, svindel og lureribedrift skal man lete lenge etter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...