Jump to content

"Ledelsen", "Skipsrådet"o.l. - Hvem er det?


Seastar

Recommended Posts

:flag: Takker for et flott forum!

 

Hvor finner jeg ut viktige ting, som f.eks. hvilke medlemmer som sitter i de forskjellige ledelse-posisjoner?

 

Jeg synes det er viktig med åpenhet - og at slike opplysninger burde være lett tilgjengelig og oversiktlig. (Har foreløpig ikke funnet oppdatert oversikt selv, bare sporadiske nye oppdagelser her og der!)

 

Dette tror jeg også kan ha allmenn interesse - og ikke minst - disse opplysningene er viktige med tanke på medlemmenes egne forhåpentligvis nøkterne vurderinger av uavhengighet og integritet i diverse saker som måtte oppstå.

 

Min erfaring ellers i livet, tilsier at det skal utvises veldig stor kløkt, og samtidig skal man være veldig bevisst "hvilken hatt" man for øyeblikket har på, hvis man sitter i en "maktposisjon" og samtidig er veldig aktiv i diskusjoner "som vanlig medlem".

 

Hvis det er snakk om "irettesettelser" og ellers kritiske bemerkninger på åpent forum, bør det være VELDIG klart om det kommer fra et vanlig medlem - eller om hatten skulle vært merket f.eks. "Skipsråd"o.l.

 

Jeg synes det har med tillit og respekt å gjøre, selvfølgelig begge veier! :yesnod::wink::smiley:

 

Ship'O'Hoi :sailing:

 

Hjalmar

Link to post
Share on other sites

forslag: har du (baatplassen)posisisjon(er) utover vanlig medlem skal dette gå

frem av informasjon om forfatter (til venstre i innlegget, feks i felt "gruppe").

 

barx

<{POST_SNAPBACK}>

Når det gjelder Teknisk er dette jo tilfelle og har alltid vært det.

 

Når det gjelder skipsraad skal vi se på dette. Det finnes også argumenter mot at det står da.

Link to post
Share on other sites

Dette er et forum opprettet av entusiaster til glede og bruk for båt interesserte.

Den smule moderasjon som er foretatt er foretatt med takt og kløkt.

Får man kritikk av et medlem fremgår dette klart.

Får man irettesettelse av Skipsraad fremgår dette også helt klart.

Disse personene vet godt hvilken hatt de har på.

Deres identitet er meg knekkende likegyldig sålenge moderasjon utøves så eksemplarisk som her.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Dette er et forum opprettet av entusiaster til glede og bruk for båt interesserte.

Den smule moderasjon som er foretatt er foretatt med takt og kløkt.

Får man kritikk av et medlem fremgår dette klart.

Får man irettesettelse av Skipsraad fremgår dette også helt klart.

Disse personene vet godt hvilken hatt de har på.

Deres identitet er meg knekkende likegyldig sålenge moderasjon utøves så eksemplarisk som her.

<{POST_SNAPBACK}>

Beklager, men jeg er slett ikke enig i det du skriver.

Refererer til egen sak.

 

Det står ikke noe informasjoner om skipsråd under om/kontakt oss.

Kunne utmerket stått slikt under bildet, som foreslått av en annen.

 

Fikk idag melding fra Ingar om at disse opplysningene lå under regelverket.

 

Skal være forsiktig med å uttale meg i en sak fra Åpent brev til Suzuki, men jeg vil mene at dersom man uttaler seg som moderator bør dette komme klart frem og som IM.

 

Så får man kanskje også drive en viss selvkritikk når man skal moderere overfor andre?

 

Forholder vi oss mer til sak enn person blir det kanskje ikke nødvendig med moderatorer overhodet?

 

Forøvrig tror jeg det foregår både gode og mindre gode moderasjoner, jeg er ikke så skråsikker på at alt er så ekemplarisk slik du hevder.

 

rettet: For ordens skyld: jeg er helt enig i din første setning, så det kunne virke som det motsatte.

 

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Synes også det virker som enkelt kan være "kjøpt og betalt". Har tidligere varslet brukere av forumet at de bør holde seg unna et "verksted" på Hundvåg v/Stavanger. Dette oppfattet da spesielt skipsraadet som ikke verdig til en plass på forumet etc. Saken var ment som hjelp for andre båteiere slik at de ikke kom i den samme situasjonen. Virket som skipsraadet synes det var viktigere å beskytte dette useriøse firmaet, en å hjele båteiere. Firmaet har hatt all mulighet for å svare for seg.

Pga. av skipsraadet desverre fjernet denne tråden skal jeg ikke nevne navn på firmaet denne gangen.

 

Mildrid

Link to post
Share on other sites

Aadne, tror du på dette selv?

 

Det er synd at du enten ikke EVNER eller VIL forstå at slike innlegg som du skrev ikke kan bli liggende på Baatplassen fordi Ingar/teknisk/skipsraad må legge ned masse arbeid med å krangle med advokater og andre som representerer de som er stilt i et dårlig lys.

 

Andre medlemmer har klart å få frem hva de mener om enkelte firma UTEN å krysse streken for hva som absolutt må regnes som "trygt" å skrive.

 

Det er ikke en menneskerett å skrive på Baatplassen! Det er et privilegium. Det legges ned masse arbeid i å holde forumet tilgjengelig for alle de hundrevis av mennesker som er innom her hver dag, og i å utvikle forumet videre. At det er så viktig for deg å omtale dette motorverkstedet negativt, at det må stjeles resursser fra dette arbeidet er synd, og det var nok derfor innlegget ditt ble slettet.

 

Hvorfor gjør du ikke som du ble oppfordret til på Båtmagasinets "Båtplassen"? Lag din egen side, og link til den. Eller legg ut dine synspunkter på Båtmagasinets "Båtplassen" og se om ikke redaksjonen er kjøpt og betalt der også.

 

Undertegnede, som tidligere var medlem av Skipsraadet, er veldig lei dine gjentatte insinuasjoner om at Skipsraadet har noen forbindelse med det omtalte motorverkstedet. Jeg vet at flere i Skipsraadet i større eller mindre grad deler min oppfatning av dine "angrep" - og det er nok en viss fare for at et visst beger snart er fullt!

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Synes forsåvidt det ikke er så farlig om navnene på personer med vervet "Skipsråd" etc slenges opp på skjermen MEN :

 

Vi mennesker er rare. Vi har altfor lett for å personifisere ting. Når et råd fatter vedtak i enkeltsaker, så er det RÅDET som kunngjør det, og det er RÅDET som omtales som part dersom man er uenig.

 

Det jeg vil frem til, er at mange, kanskje også inkludert meg, ville tenke person fremfor organ, og dermed føle at de personer som sitter bak "er ute etter meg". Det er fryktelig vanskelig å forklare hva jeg mener, men håper dere skjønner det.

 

Synes derfor det er viktig at det for framtid også er Skipsråd, uten at jeg nødvendigvis tenker navner, og slik tror jeg også det er best for mange medlemmer.

 

Du kan bli medlem av skipsråd, alle kan det, forutsatt at man har sunt bondevett og holder sin sti noenlunde "ren". Jeg har stor tiltro til Ingar, han er en kjernekar slik jeg ser det. Jeg har derfor tillit til at den mannen kan fatte avgjørelser til det beste for "babyen" sin, nemlig baatplassen.no. Han velger dermed sine Kvinner/Menn med omhu. Tror dere at han ville ødelegge forumet? Neida. Derfor må vi ha tillitt til at han gjør sakene sine riktig, og det gjør han.

 

Jeg er bekymret, og jeg beklager om jeg tar for store ord i min munn. Vi begynner å kreve mer. Vi begynner å syte mer. Hvem i all verden gir oss rett til det ? Vi er priviligerte personer som får lov til å bruke et utmerked forum. Hvorfor skal VI komme her å kreve og syte og stille spørsmål ved noe vi FÅR LOV TIL Å BESØKE PÅ INTERNET?

 

For dere som lurer på hva jeg mener med ovenfornevnte avsnitt. Se på emneregisteret, se da på titlene. Flere og flere innlegg går på noe helt annet enn båt.

 

Om skipsråd sletter eventuelle juridiske feller som kan påføre forumets eier ubehageligheter, ja da har vi jammen med å finne oss i det! Alle ville gjort det, ikke bare de som steller med baatplassen.no.

 

Henstilling : La nå alle andre diskusjoner være i fred, og bruk tiden til det vi aller setter pris på, nemlig

BÅT :sailing: Det er det vi ønsker å diskutere her, det er derfor vi besøker et båtrelatert forum !

 

Om noen føler seg støtt av dette, samme rakkeren det, jeg gir mer eller mindre blaffen, for heretter skal jeg kun konsentrere meg om det som er morro, nemlig båt. Det andre svadaet har jeg ikke ork eller tid til.

 

Trådstarter (Seastar) : Jeg beklager at jeg her øser ut min frustrasjon i din tråd, men for all del, det er ikke ditt spørsmål som er kilde til min frustrasjon, men nå klarte jeg rett og slett ikke holde kjeft lengre, ok ? Synes forøvrig at dine spørsmål og refleksjoner var av meget bra karakter !

Link to post
Share on other sites

Slik dette utarter seg kunne det kanskje startes en egen tråd som diskuterer baatplassen sett i lys av norske lover,interne regler samt generell etikette uten å nevne personer overhodet?

 

Så lenge de lokale regler ikke kommer i konflikt med lover gjeldende opphavsrett, åndsverk, ytringsfrihet og etikette bør disse kanskje følges?

 

På den annen side, kan lover/regler tilpasses bedre for å ungå overtramp den annnen vei?

 

Kanskje de interesserte tar dette opp i en egen tråd foreslått over?

 

Forøvrig har jeg i en tidligere sak hvor skipsrådet fjernet min melding roset skipsrådet.

(Du bruker samme orlyden som Suzuki som tidligere forsøkte å fortelle alle at jeg føler meg forfulgt av ham).

 

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I likhet med GeirKS er jeg tidligere medlem av Skipsraadet. Navnet på medlemmene har alltid vært kjent, men kanskje måtte du lete litt under ”Hjelp” for å finne det (Baatplassen.no Regler). Nå står det der ”Nytt skipsraad under etablering”. Ingen hemmelighetskremmerier, altså.

 

Et medlem av Skipsraad er også et menig medlem av forumet. Når et slikt medlem poster noe under eget nick er det et uttrykk for medlemmets egne meninger og ikke for Skipsraads meninger. Dette er et viktig skille og her må en skille snørr og barter. Hvis ikke kan ikke de som sitter i Skipsraad gi uttrykk for personlige meninger på forumet. Da tror jeg det er vanskelig å få noen til å sitte i Skipsraad.

 

Selvsagt skal det til enhver tid være publisert på forumet hvem som sitter i Skipsraad. Men at det framgår av nick'et deres at de er medlemmer av Skipsraad blir helt feil, synes jeg. Dette fordi de som leser vedk. innlegg da lett vil kunne legge oppfatninger i dette som ikke er tilsiktet, mao. at en tror at vedk. i større eller mindre grad driver moderasjon eller uttaler seg på vegne av Skipsraad. Det skjer nemlig ikke.

 

Skipsraad opptrer samlet utad med én stemme - Skipsraads - gjennom bruker Skipsraad. Påtale av enkeltpersoners opptreden på forumet skjer direkte til vedk. medlem og ikke i forumet. Sletting av innlegg eller tråder foretas når Skipsraad mener de er i strid med forumets regler. Det gis ingen begrunnelse for dette i åpent forum, med unntak av i helt spesielle tilfeller. Normalt er det en dialog mellom Skipsraad og det aktuelle medlem i tilknytning til at det utføres moderasjon (i motsetning til hva som er praksis på en del andre nettsteder). Kun unntaksvis opptrer Skipsraad på forumet, og da normalt for å gi spesiell informasjon eller for å utøve ”almen moderasjon” som ikke går på enkeltpersoner.

 

Ingar som båtplassens eier, Teknisk og også Skipsraadets medlemmer har nedlagt og legger ned en usannsynlig stor personlig innsats. Uten noen form for betaling. Både i timer men også i personlig belastning. Hvis dere hadde visst hvor mye tid disse personene har lagt ned i drifting av Baatplassen til beste for oss alle, samt til å håndtere vanskelige saker så ville dere blitt skremt. I hvert fall storligen imponert. Heldigvis kan de medlemmer som har gitt opphav til de vanskelige sakene telles på 1-2 hender.

 

Kjøpt og betalt?

 

Nei, la oss ta en tur i båthavna og stelle med båten og prate med naboen. Og så benytter vi Baatplassen til det den er tiltenkt – et diskusjonsforum for båt. Ingen over, ingen ved siden. :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Trådstarter (Seastar) : Jeg beklager at jeg her øser ut min frustrasjon i din tråd, men for all del, det er ikke ditt spørsmål som er kilde til min frustrasjon, men nå klarte jeg rett og slett ikke holde kjeft lengre, ok ?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Veldig ok, - for meg, Perlen!

 

Jeg er lutter øre for alles mening/synspunkt i alle saker som har med tema tatt opp på baatplassen.no å gjøre.

 

Jeg synes forøvrig det kan være greit og kanskje også til og med sunt å få luftet "ventilene" av og til, bare det går på sak og på en konstruktiv måte. (som jeg mener du gjorde i ditt innlegg)

 

Jeg er da sikker på at det skjer en positiv utvikling og eventuelt justering av kursen........, hvis nødvendig!

 

Ship'O'Hoi - og ha en riktig fin helg alle sammen!

 

Hjalmar

 

NB!

Blir nok på fjorden resten av helga! :sailing::wink::flag::seeya:

Link to post
Share on other sites

Synes også det virker som enkelt kan være "kjøpt og betalt". 

Vi har en egen tråd, Forretninger jeg har dårlig erfaringer med, linken finnes også på toppen av Emneoversikten.

Men vi kan ikke akseptere at det "slenges ut" løse, udokumenterte påstander og/eller angrep på enkeltpersoner.

 

De som måtte være intr. kan se hva dette dreier seg om i denne tråden..

 

Hva skal egentlig til for at du skal bli fornøyd First 31.7? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Jeg beklager at jeg kan ha truffet litt for kjært med "kjøpt og betalt". Jeg ber om unnskyldning for dette.

Det er vist ikke lov å komme med ytringer over kanten, ok. Jeg reagerer litt på en av trådene som var her inne. Jeg tror tittelen var "Finn fem feil". Her er det noen "stakkarer" som blir uthengt med bilder store som skjermen. Fortøyningene var vist ikke helt topp ifølge noen som vet "alt". Det var kanskje en ny i "gamet" som ikke har de store erfaringene med båt, har netopp fått seg sin første tonnasje og er glad og fornøyd. Det kan jo ta pusten ut ifra noen og en hver og få kringkastet bilder av sin egen "drøm" på nettet med en slik tittel. Det var vel forsåvidt fem forskjellige båter det var bilde av, men det er jo en viss form for uthengig allikevel. Jeg tror nok kanskje at det ikke er det forumet er ment til heller?

Dette er ikke et forsøk på å skyve unna det jeg har skrevet tidligere, bare et lite spørsmål for ettertanke.

 

Mildrid

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder skipsraad skal vi se på dette.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Må si jeg synes akkurat denne kommentaren er nokså "avslørende" og godt illustrerer behovet for litt oppklaringer, som Seastar etterlyser i denne tråden.

 

Når du, Andreas, skriver "...skal vi se på dette..." er det nokså innlysende at det ikke er den tekniske gjennomføringen du har i tankene, men OM det i det hele tatt skal gjennomføres. Hvorfor er "teknisk" deltaker i denne avgjørelsen?

 

 

 

For noen dager siden stoppet Lasse en tråd, noe flere reagerte på og gav uttrykk for, bl.a undertegnede. Dersom tråden skulle stoppes, var ikke dette Skipsrådets jobb? Hvorfor stoppet en fra Teknisk tråden? Fantes det et mandat jeg ikke har fått med meg, eller er det nok et eksempel på sammenblanding av roller/misbruk av makt?

 

 

 

Når det gjelder den nylige "feiden" som har vært mellom JohanPaaSnippen og Suzuki skal jeg ikke ta stilling til den ene eller det andre siden, men jeg må jo si at det ville vært redelig av Suzuki å gjøre JohanPaaSnippen oppmerksom på sitt medlemskap i Skipsrådet. JohanPaaSnippen var åpenbart ikke klar over dette, og klaget på Suzuki til nettopp Skipsraadet. JohanPaaSnippen burde, i anstendighetens navn, fått beskjed.

 

 

 

...og når jeg først er igang så langer jeg ut et aldri så lite "spark" til KOB også; Når du i ditt innlegg nr.11 i denne tråden sier;

"Navnet på medlemmene har alltid vært kjent, men kanskje måtte du lete litt under ”Hjelp” for å finne det (Baatplassen.no Regler). Nå står det der ”Nytt skipsraad under etablering”. Ingen hemmelighetskremmerier, altså."

så er ikke det hele sannheten, for dette ble nemlig revidert igår, altså samme dag som du legger inn ditt innlegg. Frem til dettte tidspunkt, stod både du og Suzuki oppført som medlemmer av skipsraadet. Redigeringen og tidspunktet den kom på kan da umulig være en tilfeldighet, eller?

 

 

 

Ære være alle som jobber traust og flittig med baatplassen, men det er alltid viktig for alle som påtar seg roller, verv eller representasjon å holde sin sti rein, ytterst rein. Og når så ikke er tilfelle, så må man regne med at noen påtaler det.

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Nå får nokk va nokk. Jeg har di siste dagene sett ett par av disse trådene som mer går på syting en båt prat.

Er det sånn att vi har det for godt, sånn att vi må finne på noe og klage over for og føle oss tilfreds?

Nei, vi er heldige som har ett forum som vi får lov att delta i, og vi har absolut ingen krav på hvordan det skall drives eller ikke. Hvis vi ikke liker den måten som di som er ansvarlige for og hålle en viss standard her inne tar sine oppgaver. Enkel løsning, finn da ett forum som passer din smak bedre.......

 

Sett nå en stopper for dette sytet og fokusere på det vi alle har felles og det er ju intresset før båt.

Link to post
Share on other sites

For noen dager siden stoppet Lasse en tråd, noe flere reagerte på og gav uttrykk for, bl.a undertegnede.  Dersom tråden skulle stoppes, var ikke dette Skipsrådets jobb?  Hvorfor stoppet en fra Teknisk tråden?  Fantes det et mandat jeg ikke har fått med meg, eller er det nok et eksempel på sammenblanding av roller/misbruk av makt?

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jeg som stilte spørsmålet, jeg kunne bare anta at det var Lasse som stoppet tråden.

Og det som overrasket meg mest var at nettopp Lasse ikke svarte.(hvis det var Lasse, og hvis det ikke var kunne det vært avkreftet)

Jeg synes det hadde vært greit med et svar; hvem stoppet tråden?

 

Det svaret kom aldri, hvor har du det ifra Ellen Marie at det var Lasse som stoppet tråden. (har du fått det bekreftet?)

 

mvh

 

Barsk II

Link to post
Share on other sites

Nå får nokk va nokk. Jeg har di siste dagene sett ett par av disse trådene som mer går på syting en båt prat.

Er det sånn att vi har det for godt, sånn att vi må finne på noe og klage over for og føle oss tilfreds?

Nei, vi er heldige som har ett forum som vi får lov att delta i, og vi har absolut ingen krav på hvordan det skall drives eller ikke. Hvis vi ikke liker den måten som di som er ansvarlige for og hålle en viss standard her inne tar sine oppgaver. Enkel løsning, finn da ett forum som passer din smak bedre.......

 

Sett nå en stopper for dette sytet og fokusere på det vi alle har felles og det er ju intresset før båt.

<{POST_SNAPBACK}>

Deg om det.

Kaller du det for syting når man spør hvorfor en tråd som har blitt diskutert opp og i mente i ukesvis, plutselig blir stengt på under en halvtime.

 

mvh

 

Barsk II

Link to post
Share on other sites

Det svaret kom aldri, hvor har du det ifra Ellen Marie at det var Lasse som stoppet tråden. (har du fått det bekreftet?)

 

mvh

 

Barsk II

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

 

Nei, ikke bekreftet, men Lasse skrev da i tråden noe sånt som; "...jeg foreslår vi låser denne tråden...". Så blei tråden stengt. Ingenting fra Skipsraad, ingenting fra Ingar etter dette.

 

....men; Lasse gjenåpnet tråden for seg selv for å legge inn en siste kommentar i nok et innlegg. Det er da en merkelig fremgangsmåte, er det ikke?

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

...og når jeg først er igang så langer jeg ut et aldri så lite "spark" til KOB også;  Når du i ditt innlegg nr.11 i denne tråden sier;

"Navnet på medlemmene har alltid vært kjent, men kanskje måtte du lete litt under ”Hjelp” for å finne det (Baatplassen.no Regler). Nå står det der ”Nytt skipsraad under etablering”. Ingen hemmelighetskremmerier, altså."

så er ikke det hele sannheten, for dette ble nemlig revidert igår, altså samme dag som du legger inn ditt innlegg.  Frem til dettte tidspunkt, stod både du og Suzuki oppført som medlemmer av skipsraadet.  Redigeringen og tidspunktet den kom på kan da umulig være en tilfeldighet, eller?

Ære være alle som jobber traust og flittig med baatplassen, men det er alltid viktig for alle som påtar seg roller, verv eller representasjon å holde sin sti rein, ytterst rein.  Og når så ikke er tilfelle, så må man regne med at noen påtaler det.

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er redd du misforstår dette veldig, M/Y Ellen Marie. Desverre. Og jeg synes det er veldig synd at det skal bli spekulert i dette på denne måten. Og hva du mener med at noen ikke holder sin sti ren, skjønner jeg ikke. Hvem er det og hva gjelder det?

 

Det har aldri vært noen hemmelighet hvem som utgjorde Skipsradet. Etter siste endringer i høst bestod det av Thor, Suzuki, Walter_S, GeirKS og meg. Dette har hele tiden stått opplyst her på Baatplassen, og det er vi som har sørget for moderasjon. Det er ingen sammenheng mellom mitt innlegg som du refererer til og denne endringen i opplysning om Skipsraad.

 

Når det nå står: "Nytt skipsraad under etablering" så betyr det akkurat det. Mao. at Skispraadet bestående av nevnte 5 personer p.t. ikke er i funksjon. Ingar, som eier Baatplassen, er den nærmeste til å redegjøre nærmere for dette.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Jeg er redd du misforstår dette veldig, M/Y Ellen Marie. Desverre. Og jeg synes det er veldig synd at det skal bli spekulert i dette på denne måten. Og hva du mener med at noen ikke holder sin sti ren, skjønner jeg ikke. Hvem er det og hva gjelder det?

 

Det har aldri vært noen hemmelighet hvem som utgjorde Skipsradet. Etter siste endringer i høst bestod det av Thor, Suzuki, Walter_S, GeirKS og meg. Dette har hele tiden stått opplyst her på Baatplassen, og det er vi som har sørget for moderasjon. Det er ingen sammenheng mellom mitt innlegg som du refererer til og denne endringen i opplysning om Skipsraad.

 

Når det nå står: "Nytt skipsraad under etablering" så betyr det akkurat det. Mao. at Skispraadet bestående av nevnte 5 personer p.t. ikke er i funksjon. Ingar, som eier Baatplassen, er den nærmeste til å redegjøre nærmere for dette.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei KOB

 

Ja, det er godt mulig jeg misforstår, for all del, men det er et faktum at endringen om hvem som utgjør (utgjorde) Skipsraad kom akkurat samme dagen som du skrev at Skipsraadet er under revisjon. Det var da vel ikke tilfeldig?

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...