Jump to content

"Ledelsen", "Skipsrådet"o.l. - Hvem er det?


Seastar

Recommended Posts

Nå får nokk va nokk. Jeg har di siste dagene sett ett par av disse trådene som mer går på syting en båt prat.

Er det sånn att vi har det for godt, sånn att vi må finne på noe og klage over for og føle oss tilfreds?

Nei, vi er heldige som har ett forum som vi får lov att delta i, og vi har absolut ingen krav på hvordan det skall drives eller ikke. Hvis vi ikke liker den måten som di som er ansvarlige for og hålle en viss standard her inne tar sine oppgaver. Enkel løsning, finn da ett forum som passer din smak bedre.......

 

Sett nå en stopper for dette sytet og fokusere på det vi alle har felles og det er ju intresset før båt.

<{POST_SNAPBACK}>

hei.

 

Du har brukt MYE bandbredde over for å opplyse om....ingenting annet enn DIN synsing.

 

Skal ikke andre få lov å synse og klage slik du selv gjør på et par tråder, som du kaller det?

 

Hvorfor skulle det være forbudt å klage? Er det ikke nettopp også klager som fører til forbedringer, hvis man da er lydhør for andres meninger?

 

Er det mangel på lagerplassen som bekymrer deg siden du ikke kan tolerere at andre har forskjellig oppfatning av virkeligheten enn degselv uten å karakterisere disse som klagere og sytere?

 

Jeg har forsøkt å finne EN ting som går på sak i ditt innlegg, men finner desverre lite.

 

mvh johan

Link to post
Share on other sites

Hei KOB

 

Ja, det er godt mulig jeg misforstår, for all del, men det er et faktum at endringen om hvem som utgjør (utgjorde) Skipsraad kom akkurat samme dagen som du skrev at Skipsraadet er under revisjon.  Det var da vel ikke tilfeldig?

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Jo faktisk. Jeg fant fram stedet hvor medlemmene står nettopp for å vise at dette var kjent stoff som alltid har stått der. Da så jeg at teksten var endret - og skrev det som da stod der. I og for seg helt riktig også, det som der er skrevet, men det er altså Ingar den rette til å redegjøre for. Det "gamle" Skipsraadet er som nevnt p.t. ikke i funksjon. Det pågår et arbeid med å etablere et nytt Skipsraad.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Nå må dere slutte.

 

En del av dere er ansatt i firmaer. Da har dere en viss "tilhørlighet til bedriften utover å bare være generelt interessert i bedriftens gjøren og laden".

 

Når bedriftens ledelse fatter vedtak som du eventuelt er uenig i, og vedtaket baseres på eventuelle personlige karakterer, eventuelt juridiske spissfindigheter som kan bringe bedriften opp ubagligheter. Forlanger du som ansatt å få rede på alt, absolutt alt av bedriftens aksjonærforsamling, eventuelt bedriftens styre hva de har sagt, skrevet i styreprotokoll, med videre?

 

Neida, det gjør dere ikke, dere kan gjerne spør, men dere får ikke fullstendig svar. Det vet dere.

 

Hvorfor i herrens navn forventer dere på samme måte som om dere er eier av dette nettsted at dere skal få vite alt ?

 

Dette bringer veldig galt av sted. Vi er nå en gjeng sutrekopper, som bryr oss om ting vi ikke har noe med.

 

Om nettstedet endrer ting og tang i opplysningsregistere samme dag som det tilfeldigvis stilles spørsmål, hva har vi med det? Hvor mange bedrifter retter ikke opp sine registere lenge etter at de skulle vært rettet ????????

 

Legg nå denne diskusjon død. Ha tillitt til at eier av dette sted gjør tingene riktig. Det har jeg. Slik vi nå oppfører oss, er jeg sikker på at der sitter en viss person med et stort gap og nikoser seg, fordi han og andre med ham ser at vi er i ferd med å endre dette forum lik det forum vi hele tiden har "skjelet" til.

Link to post
Share on other sites

Jo faktisk. Jeg fant fram stedet hvor medlemmene står nettopp for å vise at dette var kjent stoff som alltid har stått der. Da så jeg at teksten var endret - og skrev det som da stod der. I og for seg helt riktig også, det som der er skrevet, men det er altså Ingar den rette til å redegjøre for. Det "gamle" Skipsraadet er som nevnt p.t. ikke i funksjon. Det pågår et arbeid med å etablere et nytt Skipsraad.

<{POST_SNAPBACK}>

 

OK, da var det en tilfeldighet, eller ihvertfall en tilfeldighet sålangt du vet. Merkelig, men ikke umulig.

 

Jeg tror deg på det du sier, men det ble faktisk endret igår. Om det er tilfeldig, så er det iallefall rart.

 

Poenget er at det i det hele tatt foregår endel sammenblandinger og rare ting her, noe flere stiller spørsmål ved. Jeg syns faktisk vi alle fortjener et svar.

 

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Legg nå denne diskusjon død.

Nix. DET er feil måte å løse problemer på. Det er ikke mye som er mer ødeleggende for et hvilket som helst forum enn at medlemmene la diskusjonene døde.

 

Ha tillitt til at eier av dette sted gjør tingene riktig. Det har jeg.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har alltid hatt tillit til Ingar. Syns faktisk han har demonstret en takhøyde det står respekt av, og det er, etter min mening, akkurat den takhøyden som er årsaken til suksessen.

Å be andre "holde munn" er i min verden det eneste "feil" man kan si på et forum.

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Nå må dere slutte.

 

En del av dere er ansatt i firmaer. Da har dere en viss "tilhørlighet til bedriften utover å bare være generelt interessert i bedriftens gjøren og laden".

 

Når bedriftens ledelse fatter vedtak som du eventuelt er uenig i, og vedtaket baseres på eventuelle personlige karakterer, eventuelt juridiske spissfindigheter som kan bringe bedriften opp ubagligheter. Forlanger du som ansatt å få rede på alt, absolutt alt av bedriftens aksjonærforsamling, eventuelt bedriftens styre hva de har sagt, skrevet i styreprotokoll, med videre?

 

Neida, det gjør dere ikke, dere kan gjerne spør, men dere får ikke fullstendig svar. Det vet dere.

 

Hvorfor i herrens navn forventer dere på samme måte som om dere er eier av dette nettsted at dere skal få vite alt ?

 

Dette bringer veldig galt av sted. Vi er nå en gjeng sutrekopper, som bryr oss om ting vi ikke har noe med.

 

Om nettstedet endrer ting og tang i opplysningsregistere samme dag som det tilfeldigvis stilles spørsmål, hva har vi med det? Hvor mange bedrifter retter ikke opp sine registere lenge etter at de skulle vært rettet ????????

 

Legg nå denne diskusjon død. Ha tillitt til at eier av dette sted gjør tingene riktig. Det har jeg. Slik vi nå oppfører oss, er jeg sikker på at der sitter en viss person med et stort gap og nikoser seg, fordi han og andre med ham ser at vi er i ferd med å endre dette forum lik det forum vi hele tiden har "skjelet" til.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er rimelig sikker på at det er svært få som ikke har tillit til eieren av dette stedet.

Hvorfor refererer du til gapet for å fremheve dine egne synspunkter?

Noen har nevnt et ord som takhøyde, kan du definere det for meg?

Ville det bedre klimaet dersom vi forholdt oss til sak og ikke personer?

Ser at du refererer til en person som antakeligvis ikke aner at du karakteriserer han for en narr, er dette god tone?

Noen spørsmål dette, men jeg har desverre ikke alle svar og noen er vanskelige for oss alle å etterleve til alle tider.

 

mvh johan

Link to post
Share on other sites

Nix.  DET er feil måte å løse problemer på.  Det er ikke mye som er mer ødeleggende for et hvilket som helst forum enn at medlemmene la diskusjonene døde.

Jeg har alltid hatt tillit til Ingar.  Syns faktisk han har demonstret en takhøyde det står respekt av, og det er, etter min mening, akkurat den takhøyden som er årsaken til suksessen.

Å be andre "holde munn" er i min verden det eneste "feil" man kan si på et forum.

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Bifalles.

 

Når Ingar innså at moderering av forumet stadig krevde mer, fant han en demokatisk løsning på det også i form av Skibsrådet. (ved hjelp av Gunga gruppen)

 

mvh

 

Barsk II :sailing::flag:

Redigert av Barsk II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er rimelig sikker på at det er svært få som ikke har tillit til eieren av dette stedet.

Hvorfor refererer du til gapet for å fremheve dine egne synspunkter?

Noen har nevnt et ord som takhøyde, kan du definere det for meg?

Ville det bedre klimaet dersom vi forholdt oss til sak og ikke personer?

Ser at du refererer til en person som antakeligvis ikke aner at du karakteriserer han for en narr, er dette god tone?

Noen spørsmål dette, men jeg har desverre ikke alle svar og noen er vanskelige for oss alle å etterleve til alle tider.

 

mvh johan

<{POST_SNAPBACK}>

Denne person du spør om som jeg henviser til, prøver å rekruttere medlemmer på en ganske så aktiv måte over til sine forum. Han har selv skrevet at han ser på oss som høytidelige, samt at han ønsker mer "freshe" diskusjoner. Les hva han har skrevet, så finner du svar.

 

Takhøyde skrev jeg intet om.

 

I mange (de fleste) tilfeller når det gjelder enten båt-forum, bil-forum, eller hva katta det er så er det absolutt å foretrekke at det går på sak, fremfor person ja. Vi er ikke chatteforum, dette er et meningsutvekslingsforum, hvor man skal stille sine og andres nysgjerrighet og vitebegjærlighet angående båt. Skal man tenke person, har det svært lett for å dreie seg over til noen helt andre diskusjoner enn det som er ment.

 

Jeg refererer IKKE til en person for "narr", jeg konstaterer at denne web-site er i ferd med å bli slik han har fremmet ønske om i annen tråd (følg min henstilling, les hva som er skrevet, så ser du det). Så jeg legger overhode ikke opp til "dårlig tone".

 

Ja, jeg vet at de aller fleste har et stort tillitsforhold til eier av forum. Jeg føler rett og slett at man ikke viser det i sine handlinger, som jeg har nevnt før, se trådene, det blir flere og flere av dem som IKKE omhandler det det skal, nemlig båt og båtliv.

 

Håper det var utfyllende svar i forhold til det du lurte på ?

Link to post
Share on other sites

Hei!

Vi respekterer hverandres meninger (selv om vi ikke er enige i alt) her i dette eminente forum - gjør vi ikke?

 

Enhver sammenligning med andre forum blir helt feil, vi er opptatt av "vårt hyggelige og nyttige treffsted" - og at det fungerer på en best mulig måte - er vi ikke?

 

Dessuten føyer jeg til helt frivillig og for egen regning:

 

Jeg har full tillit til at Ingar & co vet hva de holder på med - og at vi blir fortalt på en høvelig måte hva som er tingenes tilstand etterhvert - og at eventuelle endringer de måtte finne nødvendig blir gjort!

 

Det er jo det som kjennetegner et godt lederskap, og som er en betingelse for fremgang og ikke minst nytenkning og utvikling fremover. :smiley::yesnod::seeya:

 

Vi er vel alle interessert i å bidra i fellesskap til en konstruktiv og positiv utvikling av dette forumet - det er jo derfor jeg er her ihvertfall - er det tilfelle for deg også?

 

Mangfoldet og åpenheten mellom medlemmene vil gjøre dette forumet meget levedyktig fremover....! :flag::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den tråden vi snakker om ble lukket av meg i samarbeid med skipsraad utelukkende fordi vi følte at joelle var kommet i en vanskelig situasjon, og ikke for å kneble noen eller stoppe noen diskusjon.

 

Jeg hadde ingen anelse om at den stengingen skulle avstekomme disse reaksjonene.

 

Lasse

Link to post
Share on other sites

Denne person du spør om som jeg henviser til, prøver å rekruttere medlemmer på en ganske så aktiv måte over til sine forum. Han har selv skrevet at han ser på oss som høytidelige, samt at han ønsker mer "freshe" diskusjoner. Les hva han har skrevet, så finner du svar.

 

Takhøyde skrev jeg intet om.

 

I mange (de fleste) tilfeller når det gjelder enten båt-forum, bil-forum, eller hva katta det er så er det absolutt å foretrekke at det går på sak, fremfor person ja. Vi er ikke chatteforum, dette er et meningsutvekslingsforum, hvor man skal stille sine og andres nysgjerrighet og vitebegjærlighet angående båt. Skal man tenke person, har det svært lett for å dreie seg over til noen helt andre diskusjoner enn det som er ment.

 

Jeg refererer IKKE til en person for "narr", jeg konstaterer at denne web-site er i ferd med å bli slik han har fremmet ønske om i annen tråd (følg min henstilling, les hva som er skrevet, så ser du det). Så jeg legger overhode ikke opp til "dårlig tone".

 

Ja, jeg vet at de aller fleste har et stort tillitsforhold til eier av forum. Jeg føler rett og slett at man ikke viser det i sine handlinger, som jeg har nevnt før, se trådene, det blir flere og flere av dem som IKKE omhandler det det skal, nemlig båt og båtliv.

 

Håper det var utfyllende svar i forhold til det du lurte på ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er så lei av folk som skal fortelle meg om hva andre har gjort eller ikke gjort og dette ikke bare i dette forum.

Generellt sett: Konstillasjoner av forskjellig art, hvor enkeltindividets egne meninger glir bort i tåka for å overleve i disse grupper.

Det går i de fleste diskusjoner helt fint å fremme sine meninger uten å referere til personer (som kanskje ikke er klar over dette).

 

Dette med takhøyden var et spørsmål :smiley:

 

Du har din mening, jeg har min hvem har rett og hvem har urett? Norges lover sier noe om dette.

Også reglene på forumet.

 

Har sett noen forumer som har inndeling av gpp, faglige emner. Vet ikke om dette går an å få til her.

Hvis vi BARE skal diskutere båt burde kanskje reglene endres?

 

Takker for svar.

 

mvh johan

Redigert av JohanPaaSnippen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den tråden vi snakker om ble lukket av meg i samarbeid med skipsraad utelukkende fordi vi følte at joelle var kommet i en vanskelig situasjon, og ikke for å kneble noen eller stoppe noen diskusjon.

 

Jeg hadde ingen anelse om at den stengingen skulle avstekomme disse reaksjonene.

 

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, takk for svaret.

 

Litt spørsmål måtte du vel regne med når tråden var diskutert opp og i mente i ukesvis, og ble så brått stengt. Og jeg gjentar; alle som hadde engasjert seg var IKKE informert via IM.

 

mvh

 

Barsk II :cheers::flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har ubetinget tillit til Ingar. Har absolutt ingen grunn til noe annet og synes ikke handlingene mine tilsier noe annet heller.

 

Ja Perlen, jeg skal tie. Jeg gidder ikke mere. Når noen prøver å fokusere et par ting som kanskje burde tenkes på for å holde forumet på rett spor så skal vi stoppe. Et av argumentene er at vi skjemmer oss ut for andre som er aktive i andre forum. Trist argument egentlig....

 

Til slutt vil jeg bare oppsummere hva jeg har ytret rundt det som har skjedd i diverse tråder i det siste:

 

- Jeg synes det er snålt og at vi er på feil vei når en trådstarter kan få stoppet en tråd fordi han vil hindre spekulasjoner (det er den forklaringen vi har fått tideligere ).

- Jeg synes vi er på feil vei når deler av tråder vurderes å slettes fordi den har sporet av.

 

Ikke la det være tvil om at vi som har stilt noen spørsmål også vil det beste for forumet.

 

Så, det var det siste jeg sier om denne saken.

Men jeg fortsetter å stille banale båtspørsmål som jeg er taknemmelig for at noen tar seg tid til å svare på.

 

tj

:smiley:

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er så lei av folk som skal fortelle meg om hva andre har gjort eller ikke gjort og dette ikke bare i dette forum. Konstillasjoner av forskjellig art, hvor enkeltindividets egne meninger glir bort i tåka for å overleve i disse grupper.

Det går i de fleste diskusjoner  helt fint å fremme sine meninger uten å referere til personer (som kanskje ikke er klar over dette).

 

mvh johan

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg beklager, men denne skjønte jeg ikke helt ?

 

Har sett noen forumer som har inndeling av gpp, faglige emner. Vet ikke om dette går an å få til her.

Hvis vi BARE skal diskutere båt burde kanskje reglene endres?

 

mvh johan

<{POST_SNAPBACK}>

Vi er vel egentlig enige alle mann om det siste du skriver, nemlig det at vi besøker baatplassen.no for utelukkende skrive og meningsutveksle om det som interesserer oss, nemlig BÅT

Link to post
Share on other sites

Ok, takk for svaret.

 

Litt spørsmål måtte du vel regne med når tråden var diskutert opp og i mente i ukesvis, og ble så brått stengt. Og jeg gjentar; alle som hadde engasjert seg var IKKE informert via IM.

 

mvh

 

Barsk II :cheers:  :flag:  :cheers:

Hei Barsk II

 

Nei, jeg ser helt klart i ettertid at dette ble mistforstått, da ikke alle satt med lik informasjon her.

Må bare beklage det.

 

Lasse

Link to post
Share on other sites

Den tråden vi snakker om ble lukket av meg i samarbeid med skipsraad utelukkende fordi vi følte at joelle var kommet i en vanskelig situasjon, og ikke for å kneble noen eller stoppe noen diskusjon.

 

Jeg hadde ingen anelse om at den stengingen skulle avstekomme disse reaksjonene.

 

Lasse

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Lasse, fint at du kommer på banen.

 

Det du skriver virker jo enda litt rarere, for KOB skriver i sitt innlegg litt lengre opp i tråden;

Når det nå står: "Nytt skipsraad under etablering" så betyr det akkurat det. Mao. at Skispraadet bestående av nevnte 5 personer p.t. ikke er i funksjon.

<{POST_SNAPBACK}>

DU stengte en tråd i samråd med Skipsraadet. Et Skipsraad som altså ikke er i fuksjon???

Jeg er iallefall forvirret.

 

 

 

Jeg hadde ingen anelse om at den stengingen skulle avstekomme disse reaksjonene.

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, og hadde stengingen vært "signert" Skipsraadet hadde kanskje reaksjonen heller ikke blitt som de ble.

 

 

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

OK, da var det en tilfeldighet, eller ihvertfall en tilfeldighet sålangt du vet.  Merkelig, men ikke umulig.

Jeg tror deg på det du sier, men det ble faktisk endret igår.  Om det er tilfeldig, så er det iallefall rart.

Skjønner at dette kan virke rart, men kan forsikre at det var en ren tilfeldighet.

Som det har fremgått må vi etablere ett nytt skipraad, og jeg fikk i denne forbindelse en henvendelse fra ett av de tidligere raads-medlemmene (ikke Suzuki) om å bli slettet fra listen på Regel-siden.

Da syntes jeg det var naturlig å slette alle, gitt at skipsraadet ikke lenger var operativt.

 

Når det gjelder stengingen av Joelle tråden så skjedde dette i en fase der skipsraadet var bare delvis operativt, men Lasse hadde avklart saken på forhånd med det som var igjen av raadet. Stengningen skjedde etter ønske fra Joelle.

 

Omstendighetene rundt raadet har sin årsak i uenighet mellom raadet og Teknisk når det gjelder rutiner for moderasjon og behandling av klagesaker.

Det har ingen sammenheng med de kontroverser som har vært på forumet i det siste.

Vi gjør det vi kan for å få løst denne saken snarest.

 

 

Siden det har vært endel diskusjon ang. stengingen av Joelle tråden så må jeg få lov å si at jeg personlig mener det var feil å stenge den.

Vi hadde en tilsvarende sak tidligere der en tråd ble slettet etter ønske fra tråd-starter.

Mitt personlige syn er at må være forberedt på å "stå løpet ut" dersom man velger å benytte forumet i en slik sak.

Link to post
Share on other sites

Hei Ingar

 

Fint at du kommer på banen med disse opplysningene og denne oppklaringen som forklarer en hel del;

.....uenighet mellom raadet og Teknisk når det gjelder rutiner for moderasjon og behandling av klagesaker.

 

Forøvrig må jeg igjen berømme din holdning til moderering;

....må jeg få lov å si at jeg personlig mener det var feil å stenge den.

Vi hadde en tilsvarende sak tidligere der en tråd ble slettet etter ønske fra tråd-starter.

Mitt personlige syn er at må være forberedt på å "stå løpet ut" dersom man velger å benytte forumet i en slik sak.

<{POST_SNAPBACK}>

Et eksempel til etterlevelse.

 

Ha en fin dag, alle.

M/Y Ellen Marie

Link to post
Share on other sites

Vi gjør det vi kan for å få løst denne saken snarest.

 

Mitt personlige syn er at må være forberedt på å "stå løpet ut" dersom man velger å benytte forumet i en slik sak.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Ingar & co!

 

Takker for din saklige informasjon, og ønsker dere alle sammen lykke til videre.

 

Takker også alle som har kommet med innspill hittil i denne tråden - tror fortsatt det skaper god utvikling for helheten at alle får komme frem med sine synspunkter basert på saklighet og et konstruktivt utgangspunkt!

 

Til slutt:

 

Hva er egentlig baatplassen.no?

 

Det kan kanskje være mange svar......, men et er sikkert, den ville ikke vært det samme hvis ikke vi, MEDLEMMENE og BRUKERNE var her.

 

Betryggende at vi har en slik stødig eier/leder i Ingar - så la oss sammen ta vare på denne fantastiske møteplassen for "båtinteresserte"

 

Jeg sier som M/Y Ellen Marie:

 

Ha en fin dag,alle! :seeya:

 

Hjalmar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...