Jump to content

Evinrude vro 60 hk stopper plutselig!?

Pokemon

Recommended Posts

Hei, har en evinrude vr0 60 hk, den starter og sviver fint, men ganske ofte stopper den bare helt. virker som all tenning bare kuttes på en måte. Jeg regner med det er noe elktrisk galt siden det er så brå stopp. er det noen som har vært borti disse motorene og vet hva som må byttes / fikses? prøvde å spørre hos forhandler men de vil ikke hjelpe i det hele tatt.

Takker for svar :)

Starter den kun når er blitt kald igjen? Ser et svar over som skriver det men finner ikke det i dine opplysninger.

Det første som slår meg er dødmannsbryteren. Måtte selv bytte denne og var lik dine symptomer. Lutt rigling med bryteren gjorde at feilen ble lokalisert til bryteren. Kostet 60 kr med ny.

hva slags årsmodell?

jeg hadde samme symptomene på en ca 97 3syl 35hk. plagdes lenge uten å finne ut av det. Viste seg å være noen optiske sensorer under svinghjulet som angir tenningstidspunkt, som måtte byttes.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

av og til kuttet den på 1 syl , av og til helt momentant dødt slik du beskriver

når den ikke vil i hele tatt, sjekket om det er gnist på pluggene i hele tatt?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

koblet av likeretteren, startet motoren og da gikk den fint, prøvde å bare holde inntil ledningene fra likeretteren mens den svev, men da bare gnistret det og motoren svev litt dårligere. Mistenker at det er den som er problemet. Da lurer jeg på, kan jeg bruke en likeretter fra en yamaha 40 hkeller må den ha original del? siden det er hellig i morgen rekker jeg ikke å kjøpe en ny før helga :(

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...