Jump to content

Edit History

njal

njal

Var utpå å luftet båten litt på søndag:smiley:

Litt is inni bukta båten ligger i, men gikk fint gjennom den på tomgang.

På vei ut møtte jeg RS Bergesen, som slepte en båt inn og bukserte båten på plass i båsen sin. Jeg vil tro båten hadde motorproblemer eller tau i propellen, noe som må være ergerlig på denne tiden av året.

IMG_4124.jpg.34a4c798607c9b127e19a777817d4986.jpg

 

Fikk fylt tanken borte ved Heitmann, klart for noen timer med dieselvarmer nå:thumbsup:

IMG_4126.jpg.30071503e3f95b3848d3733a9cad40f7.jpg

 

Etter den lille turen på fjorden byttet jeg olje og oljefilter på motoren, konserverte motoren og alle skroggjennomføringer. Nå kan kuldegradene bare komme.

IMG_4127.jpg.4e8cdfdd8675ec9ca8fd989efda4e7c8.jpg

Bruker noe som heter inboard Oil fra Biltema. 15w40 mineral. Motoren bruker ikke noe olje, så regner med den er bra.

IMG_1806%25252520%252525281%25252529.jpg

På onsdag kom snøen, så vi tok på presenning over cockpiten. Da er sprayhooden beskyttet.

IMG_4135.jpg.79ddc088dbbba85b9d39d66e2c65b8fe.jpg

 

For at ikke rekkewieren skal gnage på presenningen, bruker vi rørisolasjon utenpå wieren. 

IMG_4133.jpg.0b261af4095b317e4b8edcf932fc68ae.jpg

 

I fjor var vi plaget med at rekkestøttene gnagde seg gjennom rørisolasjonen, så i år er det forsøk på forbedring

IMG_4130.jpg.b74d6389815782e93aec441f807167bf.jpg

 

Slangen var hard i kulden, men ble myk og medgjørlig av eksosvarmen fra dieselvarmen.

IMG_4131.jpg.423c70f793514a547718983b5f2b273b.jpg

 

3. juledag tar vi av presenningen, da skal vi ut på tur:cheers:

njal

njal

Var utpå å luftet båten litt på søndag:smiley:

Litt is inni bukta båten ligger i, men gikk fint igjennom den på tomgang.

På vei ut møtte jeg RS Bergesen, som slepte en båt inn og bukserte båten på plass i båsen sin. Jeg vil tro båten hadde motorproblemer eller tau i propellen, noe som må være ergerlig på denne tiden av året.

IMG_4124.jpg.34a4c798607c9b127e19a777817d4986.jpg

 

Fikk fylt tanken borte ved Heitmann, klart for noen timer med dieselvarmer nå:thumbsup:

IMG_4126.jpg.30071503e3f95b3848d3733a9cad40f7.jpg

 

Etter den lille turen på fjorden byttet jeg olje og oljefilter på motoren, konserverte motoren og alle skroggjennomføringer. Nå kan kuldegradene bare komme.

IMG_4127.jpg.4e8cdfdd8675ec9ca8fd989efda4e7c8.jpg

Bruker noe som heter inboard Oil fra Biltema. 15w40 mineral. Motoren bruker ikke noe olje, så regner med den er bra.

IMG_1806%25252520%252525281%25252529.jpg

På onsdag kom snøen, så vi tok på presenning over cockpiten. Da er sprayhooden beskyttet.

IMG_4135.jpg.79ddc088dbbba85b9d39d66e2c65b8fe.jpg

 

For at ikke rekkewieren skal gnage på presenningen, bruker vi rørisolasjon utenpå wieren. 

IMG_4133.jpg.0b261af4095b317e4b8edcf932fc68ae.jpg

 

I fjor var vi plaget med at rekkestøttene gnagde seg gjennom rørisolasjonen, så i år er det forsøk på forbedring

IMG_4130.jpg.b74d6389815782e93aec441f807167bf.jpg

 

Slangen var hard i kulden, men ble myk og medgjørlig av eksosvarmen fra dieselvarmen.

IMG_4131.jpg.423c70f793514a547718983b5f2b273b.jpg

 

3. juledag tar vi av presenningen, da skal vi ut på tur:cheers:



×
×
  • Create New...