Jump to content

Alternativ til skvalpeskott i plasttank?

babu

Recommended Posts

Jeg har montert denne 43l plast-tanken i min 21' snekke m/innebords diesel. En midlertidig løsning (host...) etter at original-tanken takket for seg i fjor høst. Plast-tanken er grei den og den er forsvarlig montert. Men den mangler skvalpeskott, og det er uheldig.

Så, jeg lurer på om noen har noen idéer/forslag til alternativer? Et eller annet som reduserer skvalping - og dermed også sjansen for at motoren kan trekke luft - men som ikke skader tanken. (Kanskje noe i retning av å ha på noen liter med klinkekuler eller noe?)

SMALL_SE2024.jpg

Takk for svar folkens,

Ellers fikk jeg et tips om disse inntaksventilene. De gjør ingenting med skvalping men minsker sjansen for at motoren trekker luft.

Jeg har ikke funnet 'baffle balls' som er små nok til min tank. Jeg vurderer å fylle den innebandyballer eller pvc-rør i deler (etter å ha sjekket at de tåler diesel), eventuelt et par av inntaksventilene over.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...