babu Startet 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2014 Jeg har montert denne 43l plast-tanken i min 21' snekke m/innebords diesel. En midlertidig løsning (host...) etter at original-tanken takket for seg i fjor høst. Plast-tanken er grei den og den er forsvarlig montert. Men den mangler skvalpeskott, og det er uheldig. Så, jeg lurer på om noen har noen idéer/forslag til alternativer? Et eller annet som reduserer skvalping - og dermed også sjansen for at motoren kan trekke luft - men som ikke skader tanken. (Kanskje noe i retning av å ha på noen liter med klinkekuler eller noe?) Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 mulig problem og åpne å "sveise" plast nedi denna.. men, en mulig løsning er å ha dette som forsyningstank til en liten tank som pumpa suger ifra? :D bare en ide.. mulig idiotisk teit :D menmen :D den lille tankern trenger jo bare holde en liter :) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Det var nettopp en tråd om akkurat dette. Husker ikke hvem det var, men det kom opp et tips om en slags plastballer med mer åpning enn plast. Disse kunne man fylle tanken med. Diameter for hver ball var vel en 3-4-5 cm. Tråden var aktiv for en uke eller to siden Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
nomen Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Bla. Gasolin.no selger skum beregnet netopp for dette formålet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Popeye70 Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Fylle tanken med Innebandyballer? Det var vel ett av tipsene fra den andre tråden det ble referert til... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Herman Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 (redigert) Innebandyballer er for "tette". Tror det var Gunga Din som viste bilde av en type som var designet for formålet. Redigert 25.Mai.2014 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
keno Svart 25.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2014 Her er den andre tråden. https://baatplassen.no/i/topic/109195-hindre-boelgseskvulp-stoey-i-vanntank/ Jeg har ikke fått noen tilbakemelding på pris på disse ballene. Mitt problem er muligens løst med mye lydplater oppe på tanken, men det er jo ikke det samme som skott, som er mye viktigere. Sitér dette innlegget Link to post
babu Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Takk for svar folkens, Ellers fikk jeg et tips om disse inntaksventilene. De gjør ingenting med skvalping men minsker sjansen for at motoren trekker luft. Jeg har ikke funnet 'baffle balls' som er små nok til min tank. Jeg vurderer å fylle den innebandyballer eller pvc-rør i deler (etter å ha sjekket at de tåler diesel), eventuelt et par av inntaksventilene over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.