Jump to content

Trimindikator virker ikke. 2001 mariner 4t. Hva mangler?

Einsereier

Recommended Posts

På de fleste påhengsmotorer som har eller har mulighet for trimindikator sitter det vel en trimsensor på braketten som fester motoren på hekken av båten. Denne sensoren har typisk en fjærbelastet arm som bøyes inn når motoren senkes ned i vannet og inn mot hekken på båten. Slik er det i alle fall på både Yamaha (2T 80 HK) og Suzuki (4T 140 Hk) motorene som jeg har.

Er vel fullt mulig å ettermontere. Som Helge her over sier; indikator er en fjærbelastet sak på braketten med ledninger til instrumentet. Men de målerne kan være dyre. min har tatt kvelden og ny sensor var såpass dyr at jeg gav f' i å kjøpe ny. Klarer meg fint uten. Det er turtallet når jeg kjører som bestemmer hvor mye tilt jeg har. ikke hva et instrument viser.

tipper motoren har innebygd giver for tilt så da er det evt å få koblet instrumentet til denne. På de motorene jeg har hatt med powertrim så har disse ledningene vært trukket fram til fjernkontrollen - det har ikke vært behov for egen kabel fram

står muligens noe matnyttig her: https://baatplassen.no/i/topic/80907-mercury-4takt-40-60hk-2000mod-manual/

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...