Ronald Startet 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2014 (redigert) En drøm over maaange år (helt siden Lomax sineTV-dager, for dere som husker) går i oppfyllelse, nemlig kanalbåtferie i England. Pga. trangt tidsskjema blir det ikke mange dagene, men det får heller være - da er det i alle fall prøvd. Blir det suksess kan det sikkert gjentas senere en gang, og da over en lengre periode. Noen av dere har sikkert vært med på dette før. For meg er det altså noe helt nytt. Vi blir fire stk., inkl. fatter og mutter (litt over, og litt mer under, 80 i alder). Er det noe spesielt å huske på eller ta hensyn til? Reiser i midten av juni. Noe spesielt for denne type turer vi bør ha med osv.? Jeg regner med at badetøy, i alle fall for å bade fra båten, er unødig bagasje på denne type ferie pga vannkvaliteten. Og båtene er jo utstyrt med "alt". Opplæring (inkl. slusehåndtering) blir gitt. Det er kanskje bare å reise i vei med nesten det man står og går i....? Båten er en såkalt "narrowboat" på 70-fot med sengeplass til (inntil) 12 - eneste som var ledig, men jeg fikk den til prisen av en som normalt hadde passet bedre for et følge på fire. Reisen starter og slutter i Oxford. Gode tips mottas med takk :-) Redigert 26.Mai.2014 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Du bør gå inn på VGTV og se Herodes Falks sine videoer fra kanalene i UK. Han bodde på kanalbår mens han skrev sin første krimroman. Kan være mye nyttig å hente her. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.