Lars H. Startet 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2014 Hei. Vi har aldri vært i Tønsberg med båt, så kanskje vi skulle ta en tur sydover og prøve noe nytt? Men hvor legger en til? Jeg har forstått at det er to alternativer, et for de som liker liv og røre (bråk), og et for de som vil ha det rolig og avslappet som oss pensjonister og barnefamilier. Stemmer dette slik jeg har markert på bildet under? Strøm og vann regner jeg med at det er. Skal vi til Tønsberg, så blir det østfra. Hva med broene, kommer vi under med vår Saga 27? Jeg kan legge ned antennemast og andre antenner, og da rager vi vel ca. 2,6m over vannet. Til helgen blir det kort tur på 3 minutter fra egen plass i Son til gjestebryggen der. Da er det Sagabåt-treff der. Men Trude skal ikke på jobb før helgen etter, så da kan vi jo ta en tur sydover utpå søndagen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alfaalfa Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Ja, gjesteplassene stemmer både i hvor de er og hva du kan forvente av støy alternativt liv-o-røre. De plassene med mest støy er fra den smale gangbroen du kan se på bildet og vestover. Og det er vann og strøm. Full dusj og service på plassene i gjestehavnen lengst vest. Det er 3 meter seilingshøyde med normal vannstand på den laveste broen inn til byen. Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Det er korrekt avmerket mht festligheter og roligere havn. Med 2,7 skal du gå normalt sett gå under - seilingshøyde er oppgitt til 3 m på kanalbroen. Se for øvrig bilde tatt i 2013 mht hvordan man plasserer seg langs bryggen. Det er i tillegg nye flytebrygger langs havna. http://www.tb.no/element/t-nsberg-brygge-7.164712?context=popup Kanalbroene I Tønsberg har vi to broer over kanalen til Nøtterøy. Begge er vippebroer med begrenset seilingshøyde. Kaldnes Bro er navnet på gang- og sykkelbroen over kanalen i Tønsberg sentrum. Broens totale lengde er 130 meter og har en seilingsbredde på 47 meter. Seilingshøyde ved normal vannstand er på cirka 5 meter. For båter og skip som rager høyere, åpnes Kaldnes bro fra Kanalbroen (kjørebroen). Kanalbroen er kjørebroen mellom Tønsberg og Nøtterøy. Dette er en svært trafikert bro og eneste kjøreforbindelse mellom fastlandet og Nøtterøy. Seilingshøyde ved normal vannstand er cirka 3 meter. Åpningstider for Kanalbroen og Kaldnes Bro er som følger: Fra 15. april til 15. septemberÅpning alle dager inkludert lørdag og søndag:Kl. 0905, 1205, 1405, 1805 og 2005. Lørdag og søndag åpnes bruene også kl.1605 Fra 16. september til 14. april åpnes ikke broene i helgene eller på helligdager. På virkedager, mandag - fredag, vil broene kun åpnes på bestilling kl 0905, 1205, 1405. Broåpning bestilles pr tlf 33 34 88 11. Broåpning må bestilles minimum èn time FØR broåpningen skal intreffe. Gangbroen åpnes fem minutter før og etter bilbroen.Viktig:- Trekk sammen mot broen, til høyre/styrbord, når det nærmer seg åpningstid og lytt til VHF kanal 12- Ved tett trafikk eller utrykningskjøretøyer på vei til broen, kan åpning bli utsatt- Hold av veien for nyttefartøyer- Telefonnummer til Kanalbroen: 33 34 88 11. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.