nomen Startet 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2014 Hadde i helgen en lite hyggelig opplevelse,det blåste opp iv vi mistet dreggfestet. Båten drev skrått sidenlengs,og innen jeg klarte å starte opp å slå bakk fikk jeg ett dunk i fjellet med fenderlisten. Ingen skade på båten,var ikke harde dunket,men det gav meg en "vekker". Hva om dette hadde skjedd midt på natten,ble kaos nok i dagslys. Jeg har iår kjøpt 30 m 14mm blytau på BT,men innbiller meg nå at dette er for kort,burde kanskje hatt ett på 50 m isteden. Så hvor langt bør det være og er 14 mm med( 2000 kg bruddstyrke) nok til en 3500 kg båt? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Knude Svart 26.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2014 Hei ! Når Nor Star Boat A/S produserte denne båten Nor Star 950 så ble den levert med enten 33m 6mm kjetting eller 50m. 14mm blytau. Så betyr det jo litt hvilket anker du bruker da Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.