Jump to content

Operere pumpe på diesel filter, Mercruiser 4.2MS

Eslo

Recommended Posts

Hei! I dag har eg prøvd meg på å skifte diesel filter for første gang, uten særlig suksess. Skiftet først forfilter, men fylte det ikkje opp med diesel før eg satte det på, pga at eg ikkje hadde tilgjengelig rein diesel der og då. Tenkte eg heller skulle fylle det med å bruke pumpa på Racor filteret, men det fungerte ikkje. Det var svært trangt å pumpe på forfilteret så eg tenkte å prøve pumpa på filteret på motoren, og sjå om eg klarte å fylle forfilteret med den. Men eg fekk ikkje til å pumpe med den pumpa. Er det nokon som veit om den skal kunne dras ut og trykkes inn? I så fall er det noko triks for å få det til? Sjå vedlagt bilde av pumpa på motoren. bilde

Du åpner bare lufteskruen - og trykker ned den svarte "knotten" -denne er fjærbelastet, så den kommer opp igjen av seg selv, så bare fortsett å trykke mange ganger til du får diesel uten luft ut lufteskruen......steng lufteskruen nesten helt igjen, ta ett nytt pump,og steng lufteskruen mens du holder knotten nede. pump noen ganger til, til knotten blir "hard" å trykke ned, Ferdig......

PS! Sjekk at du har åpnet dieseltilførselen fra tanken først....på min båt står forfilteret såpass lavt, at om jeg bytter filter, så bare åpner jeg fra tanken og lar dette fylle seg opp før jeg setter på lokket igjen, men dette fungerer bare om jeg har fulle tanker med diesel....

Redigert av powerpuff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...