Jump to content

Båtutstyr - teak koppholder - hvor?


Sinus_nor

Recommended Posts

Leter etter steder på nettet, butikker med bilde av div koppholdere i teak.

Har nemlig en fin teak-planke/list liggende i kjelleren som jeg skal lage noe fint til den

nye båten. F.eks en fin koppholder. Kunne tenke meg å se noen bilder hvordan de ferdige

koppholderne er. Har prøvd Watski men der var det ingenting.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Bildet er noe dårlig da det er tatt gjennom vindskjerm i sterkt sollys, men du kan kanskje se formen. Den er lavet ved å lime teaklister sammen til to like bordplater. De er skrudd sammen med syrefaste skruer og vingemutre, og en aluminium profil. I den øverste platen er det skåret flere hull. Noen til de små glassene, andre til de noe større flaskene. Til og med spesial hull til kaffekopp med hank :smiley:

 

Artig prosjekt, og helt klart noe man kan bruke en fin teakplanke til.

 

Uansett, lykke til!

 

Mvh

Kapteinen på Joraja

 

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/5/5269/Koppholder.jpg

Link to post
Share on other sites

Noen som har sett tilsvarende den fra biltema i mahogny ?

Nei Lasse, det har jeg faktisk ikke. Og belive me - jeg har leita. Tror ikke sånne "teakdetaljer" ( koppeholdere, bestikkholdere, kartrullholdere osv. ) lages i annet en teak. Har iallefall ikke finni noe, hverken innen eller utenlands.

Er det mulig å "brekke" fargen med litt mahognybeis mon tro ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Nei Lasse, det har jeg faktisk ikke. Og belive me - jeg har leita. Tror ikke sånne "teakdetaljer" ( koppeholdere, bestikkholdere, kartrullholdere osv. ) lages i annet en teak. Har iallefall ikke finni noe, hverken innen eller utenlands.

Er det mulig å "brekke" fargen med litt mahognybeis mon tro ?

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har heller ikke funnet noe annet enn i teak.

 

På fargehandelen har du en avlang boks, 0,8 liters Penguin Mahogny beis, du kan påføre, deretter bruke lakk eller olje. Det skal (uten at jeg selv har testet det) etter sigende bli bra resultat.

 

Prøv for al del på egen planke for test.

 

Eventuelt kan du jo kjøpe mahogny, og lage dette selv ? Der er jo ingen hokus pokus med små detaljer eller vanskelige ting,slik at det klarer du sikkert fint Lasse. Da får du det slik du vil ha det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...