Amund1234 Startet 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2014 Jeg har en evinrude to-takter 35 hk.starter fint og går fint men når jeg gir litt gass går det bare saktere og motoren begynner og hoppe.lurer litt på hva som kan ha skjedd Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Tror du må beskrive problemet litt mer utfyllende for at folk her skal kunne gi tips. Du gir gass, og det går saktere (?) Mister du turtall? Eller får du turtall som du forventer, men båten går saktere? Og hvordan hopper motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 29.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2014 Alder og modell på motor ?? Sjekk funksjon på alle stag imellom gass/tenning/forgasser. Ifra null gass og opp til ca 2/3 er det kun tenning som skal bevege seg ( øker fortenning på motor). Etter ca 2/3 skal spjeld på forgasser begynne å åpne seg, åpnes kjapt sammen med tenning ( maks fortenning = fullt åpen ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Amund1234 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 (redigert) mister ikke fart men begynner og riste så det føles som den hopper. Redigert 30.Mai.2014 av Amund1234 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 (redigert) Kan du legge ut et klipp av dette hendelsesforløpet på YouTube el.l? Synes det er litt vanskelig å få sammenheng i det du beskriver. Turtallsperren som slår inn? Har ikke lest hele tråden. Redigert 30.Mai.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Søringen Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Kan det være du har fått en skade på propellen, sånn at det er ubalanse? Det vil du merke godt hvis du setter i gir og kjører. Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 kan prøve og laste opp en video.. tror ikke det er propellen den ser helt fin ut.. men motoren går jo helt fint til jeg kommer litt opp i turtall Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Vulkinga på propell ?? Alder på motor ??, hvilken modell ? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Amund1234 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 hva mener du med vulkinga på propell? moteren tror jeg er en 96 modell Elan Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Hadde en mercury 25 hk som gikk fint og rent helt til 4200 rpm. Da begynte den bare å riste og ville ikke høyere, men gikk bra helt opp dit. Da var det en tennspole under svinghjul med brudd i. Var en for lave turtall og en før høye turtall, hvor den for høye turtall var gåen. Den begynte å vibrere og riste da det inntraff. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Amund1234 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 okey tusen takk glalaks.. men hvordan tar jeg av svinghjulet? :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Da må du ha en tærsj(skrives nok ikke sånn.. Tersh?) som er et verktøy til å ta av svinghjul med. Er ikke nødvendigvis det, men ligner litt. Det som kjennetegnet dette var at motoren kuttet på samme turtall hver gang, noe vi ikke tenkte over før vi fikk sjekket det.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Amund1234 Svart 30.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2014 Okey høres ut som samme problem vi har/hat. Skal skjekke tennspola imorra Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 men hvor får jeg kjøpt ny tennspole Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 Evinrudeforhandler.. Evt noen brukthandlere. Brukeren "skrotnisse" her på forumet har mye brukte deler. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Amund1234 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 okey tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Amund1234 Svart 31.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 finner ingen evinrude forrhandler med tennspoler.. og han "skrotnisse" bor litt for langt unna men du vet ikke om en butikk?:) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 En forhandler vil nok kunne bestille en, men ikke lagervare. Jeg kjøpte av en motormekaniker som hadde en brukt liggende. Evt se etter delemotor. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Amund1234 Svart 1.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 okey Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.