båtfyren Startet 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2014 Jeg er ikke en erfaren båt mann enda så da er dette forum det beste sted jeg har funnet for å bli klokere. Min første båt inneholder en aqad41a som er omtalt her inne som en robust motor med noen svakheter men veldig holdbar. Mine inntaksrør ifra drev ser ut som kunne trenge å byttes sammen med mistanke om rust i oljekjøler. Dette er metall deler som må beskyttes av både sink og maling om det skal holde. Hvorfor er ikke motor deler laget i plast / kompositt ? Har noen erfaringer i å bytte til plast deler ? Hvilke deler har du byttet til plast / kompositt ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Metall er sterkere. Og det holder som regel 30-40 år, så problemet er ikke stort. Jeg ville ikke ha begynt å lage plastdeler for å skifte ut det originale, plast og kombinasjonen trykk og varme er ikke nødvendigvis optimal... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Teerex Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Metall er nok billigere. Men det finnes komposittplaster som er både lette og sterke nok til enkelte komponenter. Innsugsmanifolder på bilmotorer f.eks. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.