AOG Startet 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2014 Hei! Jeg skal bytte anodene i sjøvannskjølingen på en VP D4-260. I boken står det at man først må tappe ut kjølevannet, og det er anviist tre tappenipler, men jeg finner bare en på inntaksslangen et stykke før impelleren. De to andre er ikke der figuren viser. Hvor er disse niplene? Men- er det egentlig nødvendig å tappe ut kjølevannet? Takker for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Det tapper seg selv når du skrur ut sinkpluggene. 2 stk sinker. 1 i bakkant av intercooler mot akterspeilet på BB side og 1 i forkant av varmeveksler som sitter i forkant av motoren på BB side bak multireima. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Olepo Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Hei! Jeg har faktisk byttet disse to sinkanodene på min D4-300 i dag. Følg beskrivelsen til sap_2000 og lokaliser to plugger med firkantet hode, skru ut disse pluggene så har du anodene i hånda . Jeg drenerte ingenting på forhånd men det rant naturligvis ut litt vann da jeg tok ut pluggene, mest fra den ved varmeveksleren. Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 28.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2014 Om du har en trakt med rett form, så klarer du å snike den inn under boltene som holder sinkanodene, så kan du la saltvannet renne en annen plass enn ned på andre motordeler. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.