Jump to content

PC-vifte


Agreo

Recommended Posts

Har nettopp blitt medlem, første innlegg.

Har en Viksund ST.Cruz 290 FB, og som så mange andre føler jeg at det aldri kan bli nok ventilasjon.

Tok i dag en 12v PC vifte 80 mm diam. og puttet opp i en av de passive ventilatorene i forkabin. Ved å "runde" hjørnene fikk jeg den til å passe eksakt. Erstattet da en distansering med den nevnte viften.

Har et lite solpanel liggende på fordekket. På regulatoren er der en forbruksutgang med batterivakt.

Ved å koble viften inn på den via en bryter har jeg nå fått en vifte som kan gå konstant selv om hovedbryterne er avslått. Den bruker 0,18 A, og jeg tror at selv på en grå dag lader panelet like mye som den bruker pr. dag.

Link to post
Share on other sites

.....Tok i dag en  12v PC vifte 80 mm diam. og puttet opp i en av de passive ventilatorene i forkabin. Ved å  "runde" hjørnene fikk jeg den til å passe eksakt. Erstattet da en distansering med den nevnte viften.

Velkommen hit, Agreo - og så starter du jo med en riktig "godbit" som mange av oss har bruk for. Neste gang du er i båten kan du ta noen bilder og legge ut, så får vi et bedre inntrykk av ventilasjonen.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Velkommen skal du være Agreo til dette "flotte" forumet.

 

Disse PC viftene er anvendelig til så mangt, de er holdbare og bruker lite strøm. Dersom du går opp fra 80 til 120 mm vifte så vil du samtidlig få en nesten lydløs vifte som flytter mye luft. Du kan også stille hastigheten på enkelte av disse viftene.

 

:seeya:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...