Jump to content

polering/voksing oppi båten også??


Avsluttet2

Recommended Posts

Hei!

Snart er det på tide med vasking. Det skal jeg klare.

 

-Så var det polering - er det nødvendig på en ny båt, eller skal jeg gå rett på voksing?

 

-Polerer en båten oppi? Tenker da under kalesjen.

 

-Uansett om jeg må polere eller ei regner jeg med at jeg må vokse. Samme spørsmålet her, vokser en oppi båten under kalesjen?

 

tj

Link to post
Share on other sites

Oki!

 

Altså ingen polering av ny båt. Fint, da slipper jeg det. Må bare vaske over endel merker etter feste og heisestroppene og fra rullene på hengeren.

 

Ingen voksing oppi båten. Ok, da slipper jeg det også. Det blir mindre og mindre på listen over "må gjøre"

 

Da er det altså bare voksing igjen. Vokses nye båter? Eller bruker jeg den nå og vokser den midt i sesongen?

 

tj

Link to post
Share on other sites

På vår siste ferietur med Viksunden brukte jeg all tid jeg fikk i fred og ro til å rubbe og polere i cockpit'en. Jeg fikk nok fred og ro til at det var mulig å speile seg i det til slutt. Anbefales. Det er i alle fall et påskudd til å få fred fra Quindebest og Chrapyler for en stund ... :yesnod: Regner medå få mye slik fritid nå, med større båt og mer å polere ... :eek:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg så stor båt, men jeg bruker å ta båte opp 2 ganger i løpet av sesongen for grundig vask og eventuelt polering. Tar samtidlig en grunndig sjekk av motor.

 

Har eget båtnaust med henger og elektrisk vinsj, slik at jobben går fort og enkelt. Men jeg er avhengig av STOR flo & fjære.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Hvis du vil ha rein , blank og fin båt . Så klart du må polere inni båten også, er vel glassfiber rundtom der også . Men det er jo opp til alle hvordan du vil ha båten og hvor fin du har lyst til at den skal være .....

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Fått svar på mye, men ikke alt.

Skal en ny båt vokses og om den skal det, vokser en oppi båten også?

 

tj

<{POST_SNAPBACK}>

Først, om det er noen "regler" for når man første gang KAN vokse en båt kjenner jeg ikke til. Men, voksen har jo den effekt at den gjør renholdet lettere. Og, plasten blir jo møkkete innvendig også så voksing der er ingen dårlig ide. (stekeos etc. slipper å trenge inn i plasten).

 

Selv bruker jeg et produkt fra Autoglym (Resin ett eller annet er navnet). Dette er en helt flytende voks. Min og flere andres erfaring er at denne trenger bedre inn i plasten og holder seg lengre enn harde vokser som skal gnis inn). Dessuten er den mye letter å jobbe med.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...