Teerex Svart 31.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2014 To motorer har jo en del mere friksjon og ting som skal drives rundt, enn en motor. Så derfor vil som regel en motor bruke mindre drivstoff enn to motorer med tilsvarende samlet effektuttak. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chiefengineer Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 To motorer har jo en del mere friksjon og ting som skal drives rundt, enn en motor. Så derfor vil som regel en motor bruke mindre drivstoff enn to motorer med tilsvarende samlet effektuttak. Dette er helt urelevant i forhold til inlegget. Bør man frikople motor nr. 2 eller låse propellen? Man bør frikople motor nr. 2's drivlinje om mulig, det sparer svært mye energi. Låsing medfører større energiforbruk på gjenværende propell. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Det var nok ment som kommentar/svar til innlegg #19 men glemte vel å sette sitat på Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.