Jump to content

Styresystem

Knerten95

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt meg en liten 14" båt som projekt til min første båt og selføgelig lurer på mange ting :)

(er ikke norsk så beklager dårlig forklaringe)

Noen del av styrings systemet må skiftes ut pga rust men før det tenkte jeg og kobler dette til motoren for å skjekke dette men funnet ut at A: selve koblingen er ikke samme type som min motor brukes (yamaha motor) plus B:kabelen er ikke høyt nok så er kansje feil systemet til motoren.

Kan dere se type koblinger jeg trenger på bildene?

Takk

bilde

bilde

ser ut til at det mangler en L-formet brakett på bøylen på motor. Så skrus kuleleddet fast i denne

Det er også vanlig å skru kabelfestet på innsiden av akterspeilet.

div deler: http://www.maritim.no/motor-styring/styring/monteringsutstyr-2

men den typen kuleledd du har var ikke opplistet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

nei, det der er en lenkearm , det som er mest vanlig idag på nyere båter. styrekabelen er da festet på motor og ikke i båten

det du trenger er noe ala dette:

bilde

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...