Jump to content

Lyd i seilbåt med seildrev

Cetus

Recommended Posts

Hei

Vi har en Bavaria 44 vision som vi kjøpte i vinter. Det er en "hvine" lyd i turtalls område 1200-1700 (omtrent) ingen vibrasjon. Lyden er ikke der ved å ruse motoren i fri. Lyden har vært der hele tiden siden vi kjøpte den.

Motoren er en Volvo Penta D2-55F men volvo seildrev 130s. Alt er 2010 mod.

Lyden var der når den ble lagt på vannet, med nytt bunnstoff og helt ren under.

Noen som har erfaring med dette problemet?

Mvh Morten

Dette er nok lyd fra propellen, regner med du ikke har denne lyden om du bakker.. Hadde det samme på en D2-55 med S130 drev, fra 2005.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...