Jump to content

Rimelig epoxy


Sydvesten

Recommended Posts

Vet det har vært skrevet en del om dette emnet tidligere, men kan ikke finne ut hvor jeg kan kjøpe epoxy som er rimleigere enn west system sin i Grenland. Jeg trenger vel totalt en mellom 5-10kg med epoxy i forbindelse med legging av teak staver på dørken i Stuaden.

 

Er det noen som vet om noen langere i Telemark/Vestfold som selger rimelig epoxy, West skal jo ha en og halv høvding og vel så det for 5kg. Det må da finnes none langere som er rimeligere og som har omtrent tilsvarende kvalitet på varene sine.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte vel omlag 2/3 av det beløpet du nevner Sydvesten, men da for 10 kg EPILOX, 2 kg herder, 3 liter microballonger og 5 liter fiberkutt ( to digre bøtter ) Riktignok ganske langt fra Grenland ( Romerike ) men frakt er da ikke SÅÅÅ dyrt ?..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Vet det har vært skrevet en del om dette emnet tidligere, men kan ikke finne ut hvor jeg kan kjøpe epoxy som er rimleigere enn west system sin i Grenland. Jeg trenger vel totalt en mellom 5-10kg med epoxy i forbindelse med legging av teak staver på dørken i Stuaden.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Vel bekomme. :cryin:

Er halveis i teakdørkprosjektet mitt. Har lagt dørk i cockpit med West Systems epoxy. Jeg gleder meg ikke til legging av resten og sliping. Har akkurat kommet inn fra en 4 timersøkt med epoxy, sandpapir, fantasier om teakbål eller tosidig tape. :diving:

 

Beklager, motivasjonen min er nær bunnpunktet. Tar seg sikkert opp igjen til i morgen.

 

Bilder her.

Link to post
Share on other sites

Beklager, motivasjonen min er nær bunnpunktet. Tar seg sikkert opp igjen til i morgen.

 

Bilder her.

<{POST_SNAPBACK}>

Synes det ser riktig så bra ut jeg da, jeg begynner vel med mitt prosjekt om ikke så lenge. Hva skal du nate med ?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hadde i utgangspunktet tenkt å nate med epoxy iht wests leggeanvisning, men med humøret jeg har nå ser jeg ikke bort ifra at det blir Sikaflex 290 på akterdekket. Cockpitdekket er allerede "halvnatet" av epoxyen som tyter ut når dekket legges.

 

Leggebeskrivelse fra westsystem finner du her.

 

Kommer til å legge ut flere bilder etterhvert som dekket skrider fram.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte fra Trebåten i Døbak. Mener det var navnet på firmaet dette er noen år siden men prisene da lå cirka 30% under WS. Ifølge en test i Båtmagasinet eller P. båtliv for endel år siden kunne denne sidestilles med WS sin. Angående sliping er det bare å gå hardt til verks med papir nr. 60

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Eg bestilte billig epoksy fra Sveas AS (eller noe i den dur) i fjor. Skulle gjerne hatt noe mer, men finner ikke noe telefonnummer! Nummeret på bokset var ikke i bruk....

 

Eksisterer dei?

<{POST_SNAPBACK}>

SVAS kjemi, kanskje? Holdt tidligere til ved gamle NILU-bygget ved Kjeller men er nå flyttet til Fetsund.

 

Ca. 900,- kr for 10 kg epoxy og herder hvis jeg husker rett. Hyggelig fyr også, og flink til å forklare.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Har sendt deg IM

<{POST_SNAPBACK}>

Er IM sendt angående pris i forettning eller hos forhandler av epoksy synes jeg at IM blir feil for hva hvis alle innlegg skulle besvares med IM da fikk ikke vi andre vite mye. Er det derimot et privat salg stiller det seg selvsagt annerledes. Men man trenger jo ikke skrive innlegg om at IM er sendt den får man jo når manb logger seg på Baatplassen. Ja så slipper jo vi andre å lure på hva det er for noe lurt som pågår bak "lukkete dører" :drink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Er IM sendt angående pris i forettning eller hos forhandler av epoksy synes jeg at IM blir feil for hva hvis alle innlegg skulle besvares med IM da fikk ikke vi andre vite mye. Er det derimot et privat salg stiller det seg selvsagt annerledes. Men man trenger jo ikke skrive innlegg om at IM er sendt den får man jo når manb logger seg på Baatplassen. Ja så slipper jo vi andre å lure på hva det er for noe lurt som pågår bak "lukkete dører"  :drink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jonkare, jeg husker for å si det rett ut ikke hvorfor jeg gjorde det slik, mulig jeg var inne på kjøp/salg annonser rett før da disse sider frekventeres svært mye for tiden.

 

Denne skulle ikke stå der, og det dreier som som du anfører privat salg, da jeg har noe stående, uten at jeg har tatt meg tid til å legge inn annonse. Mao, ikke "noe luring i dørene".

 

Beklager :blush:

Link to post
Share on other sites

SVAS kjemi, kanskje? Holdt tidligere til ved gamle NILU-bygget ved Kjeller men er nå flyttet til Fetsund.

 

Ca. 900,- kr for 10 kg epoxy og herder hvis jeg husker rett. Hyggelig fyr også, og flink til å forklare.

 

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

Takker for hjelpen. Tror disse er blandt de billigste på epoksy. Dessuten hadde de billig natemasse.

Link to post
Share on other sites

Pris pr kilo med herder skal vist være i overkant av 100,- inkl. mva ifølge min far som har hvert i kontakt med dem angående rep av en hansvik båt. Han mente at dette ble cirka halve prisen av WS

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Snakket med SVAS i dag, der var prisen 45 kroner pluss mva. pr kg. Til sammenligning koster jo West System 1600 kr inkl. for 6kg, det er jo nesten 300kg pr. kg.

 

Bestilte mine 12kg i dag, kommer med posten på mandag eller tirsdag, fantastisk flott service og informasjon fra SVAS

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...