Jump to content

Yamaha 28a 6 pin til en 7 pin yamaha 703 kontroller?

Knerten95

Recommended Posts

Jeg tror man kun får 7-10pin som aham nevner.

Motoren din er sannsynligvis endel eldre siden den har denne pluggen og er på 28hk.

Jeg laget en slik overgang selv fra 7 til 10,pga den latterilge prisen ;) Brukte bare kabelstumper med sko i hver ende som passet i stikkene på pluggene.

Her er et skjema over hva ledingene er til : http://www.maxrules.com/fixyamahawiring.html

Du må kanskje bygge om litt inne i boksen for å få gasswiren til å skyve\dra riktig i forhold motoren også.

Det måtte hvertfall jeg på min 84modell.

Jeg ville bare laget meg overganger mellom kontaktene,er jo ikke så mange ledninger heller på denne motoren.

Da får du det jo "orginalt"

På skiltet du har bilde av skal det være slått inn en svak bokstav i et av hjørnene,dette bestemmer årsmodellen.

Jeg tipper 1977,hehe

På min 84modell måtte jeg snu om på noen deler inne i kontrollboksen for å få gassen riktig vei,men da slipper du tydligvis dette på denne.

Ja, har tenkte å bare klippe ledningen og koble de to sammens men er usikker om kabel farge er de samme :/

På motoren er det ihvertfall rød,gul,hvit og svart til choke/snu til start også grønn, brun og to guler til selve 'main switch' som jeg ikke har nøkkelen til.

Jo, jeg kan kjøpe meg nytt tenningslås/choke til 299,- men da miste jeg dødmannknapen og har extra ledninger i båten

2c0sj4.jpg

2jg111i.jpg

Lars K skrev On 2.6.2014 at 18.28:

På skiltet du har bilde av skal det være slått inn en svak bokstav i et av hjørnene,dette bestemmer årsmodellen.

Jeg tipper 1977,hehe

Jeg tenkte 78/79 :)

tabell for produksjonsår: http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Yamaha/Fastställårsmodell/tabid/366/Default.aspx

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Nei,bokstaven står i hjørnet på plata. Kanskje så svak at du nesten ikke ser den.

Hvis du har el. choke skal det kun en ledning til med strøm for å aktivere den. Høres ut som fargekodene ikke stemmer her.

skal du bruke det gamle panelet du har bilde av eller skal du kun bruke 703boksen?

Hvis du legger ut noen nærbilder av motoren uten lokket på fra begge sider kanskje det går å se litt hvor ledningene skal.

Forstår du? Fante ikke tenningslås på buttiken men har en strømbryter som eventuelt kan brukes istedenfor selve nøkkelen men forsatt ikke vet hvilken av de ledninger på bakside skal kobles til bryteren :/

bilde

Gul og grønn kobles til låset (hvor nøkkelen går)

bilde

Gul går til låset også til startknap etterpå og rød går direkte til startknappen

bilde

Her vises gul og rød men også blå, men dette finnes ikke på selve kabelen til panelet, men det finnes hvit og svart som er samlet på startknappen (kanskje svart er choke?)

Redigert av Knerten95 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...