Jump to content

Hvor går båtferien til sommeren?


Alvito

Hvor går båtfeien i år?  

200 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Båtfereie :lol::lol::lol: Med mine ferdigheter må det nå bli inn til bryggen i Bergen det da... :lol::lol:

Neida, jeg regner med at vi kommer oss ned til Sunhordaland - har landsted på Halsnøy.

Skjærgården i Sunhordaland har alltid sett så forlokkende ut og jeg har aldri hatt muligheten til å utforske den, så denne første båtsommeren skal vi prøve oss på noen helgeturer der.

 

tj

Link to post
Share on other sites

Jeg klikkede på Danmark, men det er litt juks: Vi har ikke båt vi kan reise på ferie i, så det blir som det pleier: Leie sommerhus rett sør for Århus, besøke familien der og gode båtvenner i Norsminde.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Hvor går båtfeien i år? Er vi et farende folkeslag eller liker vi oss best i nære og kjente farvann?

<{POST_SNAPBACK}>

Å huff - nå føler jeg meg skikkelig utafor - var ikke noe alternativ i surveyen for å ikke dra på båtferie. Hjemme hos oss drar vi ikke på båtferie. Bare dagsturer og en og annen overnattingstur. Ferieturene blir gjerne annerledes enn båtferie- i år blir det 3-4 uker til Kina m.m.

 

Så har vi heller ikke satset på turbåt. Penga går nok andre (ferie)veier.

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Det manglet et alternativ: Har ingen ferie.

Men helgene står til fri avbenyttelse. kanskje en fri-fredag i tillegg. Rekker vel til Strømstad om jeg vil. Selv Oslofjorden har mange små idyller som enda ikke er utforsket. Har kjøpt båt som går endel saktere enn den forrige, noe som innbyr til utforsking av små-idyllene i fjorden. Og dette har jeg tenkt å begynne med allerede til helgen. Jeg og mine tre papegøyer. :lol::lol::lol:

Når jeg derimot blir pensjonist om en 14-15 år. Ja da blir det Trondheim - Hurum med egen båt.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

I år kan det faktisk se ut til at det blir båtferie :smiley: , tidligere år har det bare blitt en og annen helgeovernatting i båten. Men i år har vi ikke planlagt noen annen ferie, så med fint vær så kan det kanskje bli en uke eller to i båten. Gleder meg jeg..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Prøver på Telemarkskanalen iår igjen da det gikk i d...sist sommer . Vi er 2 kansje 3 båter som har planer om og og ta et par uker innom telemarkskanalen og æ gler mæ .Blir vel 2 siste ukene i juli , kansje vi sees

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har liten båt så det blir nok ikke så lange turer, men det blir nok en tur om dagen de dagene jeg har ferie slik som i fjor. I fjor ble det også noen overnattingsturer på de nærmste øyene. Bruker jeg båten like mye i år blir det ny båt til neste sesong som er større. Da blir det nok lengere turer.

Link to post
Share on other sites

Ingen helt bestemte planer er lagt, vi må nok se det litt ann, men jeg har et håp om å dra nedover svenskekysten og over til Danmark og oppover svenskekysten tilbake igjen (t/r Oslo). Sist sommer var vi en t/r Oslo-Kristiansand (tur i Dyreparken) og var innom MANGE forskjellige steder langs sørlandskysten,- forskjellig rute hver vei. På en annen tur var vi på Koster og i år har vi lyst til å se mye mere av svenske vestkysten,- kanskje drar vi over til Danmark hvis været er fint.

 

Vi håper på flott vær,- hele sommeren... :wink::yesnod::sailing::seeya:

Link to post
Share on other sites

Planen er per dags dato....

 

Skottland - Shetland = 120 NM

Shetland - Sotra = 200 NM

 

Småturer i Ryfylke og kanskje til Sørlandet (litt avhengig av vær) .. 150 NM +

 

retur ....

 

Regner derfor med mellom 600 og 1000 NM, så valgte å stemme for det siste alternativet....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...