Jump to content

Hvor går båtferien til sommeren?


Alvito

Hvor går båtfeien i år?  

200 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Manglet et alternativ: Båt på henger... :wink:

Håper på å dra båten opp til Hamarøy og så gå rundt Hinnøya (Molldøra - Trollfjorden - Sortland - Risøyrenna - Harstad - Tjeldsundet) :yesnod:

Om det blir TID til dette avgjør arbeidssituasjonen. I hvert fall skal jeg på sjøen HER i Trondheim de to helgene det er båtrace!! :flag:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ikke noen faste planer enda men regner med en uke i Ryfylke og sannsynligvis en tur til Florø og Ørsta. Mye avhengig av været men August pleier ikke å være så ille på vestlandet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Shetland - Sotra = 200 NM

 

Regner derfor med mellom 600 og 1000 NM, så valgte å stemme for det siste alternativet....

<{POST_SNAPBACK}>

Kvifor er ikkje Shetland eit svar-alternativ i pollen? Har ikkje tenkt meg dit sjølv (i år), men på Vestlandet er det næraste utanlands-alternativ. Kvart år er det ein del som tek turen over, spesielt seilarar.

 

Trur Shetland er meir aktuelt enn Færøyane... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Av spesielle årsaker blir det bare kortere turer i nærområdet (fra Grimstad) i år, akkurat som i fjor. Men nå er det jo blitt så mange baatplassen-medlemmer langs Sørlandskysten, så jeg regner med å se endel vimpler i løpet av sesongen. Om ikke annet så blir det vel noen på treffet i Lillesand. I fjor så jeg ikke en eneste vimpel, bortsett fra den jeg selv har i lanternemasta.

Link to post
Share on other sites

I år har vi planlagt følgende feire:

Langesund -> Halden -> Lastebil til Nøssemark -> Dalslandskanal -> Gøteborg -> Muligens hvis været tillater det Læsø og Sæby -> Strømstad -> Langesund

Forhåpentlighvis kanskje helt opp i 4 båter (3 av dem med vimpel :wink: ), med snitt på 2 barn pr. båt. hoijjjj detta blir saker :cool::smiley:

Vi gleder oss veldig :cheers:

Redigert av maanestraale (see edit history)

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Det blir høyst sannsynlig østover langs sørlandskysten. Iallefall Kragerø. Har til gode å få utforsket Kragerø-skjærgården skikkelig. Ellers er det vær og vind som avgjør videre ferd. Blir været kanon kan det bli videre østover. Både Hvaler-området og svenskekysten frister.

 

Foruten langtur blir det selvsagt haugevis av dags- og et par dagers turer i områdene mellom Mandal og Arendal.

Link to post
Share on other sites

Oppover Sørlandskysten, samt over til Sverige en tur. Vet ikke hvor langt sørover det blir der... :smiley:

 

Jeg har også lyst til å starte turen med å gå over til Danmark. Med vår lille daycruiser forutsetter det at det er flere båter i følge. Så dersom det er noen i vårt fartsområde (+20 knop) som skal over Skagerak i løpet av juli, hekter vi oss gjerne på... :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...