Jump to content

Hvor går båtferien til sommeren?

Alvito

Hvor går båtfeien i år?  

200 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Manglet et alternativ: Båt på henger... :wink:

Håper på å dra båten opp til Hamarøy og så gå rundt Hinnøya (Molldøra - Trollfjorden - Sortland - Risøyrenna - Harstad - Tjeldsundet) :yesnod:

Om det blir TID til dette avgjør arbeidssituasjonen. I hvert fall skal jeg på sjøen HER i Trondheim de to helgene det er båtrace!! :flag:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Ikke noen faste planer enda men regner med en uke i Ryfylke og sannsynligvis en tur til Florø og Ørsta. Mye avhengig av været men August pleier ikke å være så ille på vestlandet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Shetland - Sotra = 200 NM

Regner derfor med mellom 600 og 1000 NM, så valgte å stemme for det siste alternativet....

<{POST_SNAPBACK}>

Kvifor er ikkje Shetland eit svar-alternativ i pollen? Har ikkje tenkt meg dit sjølv (i år), men på Vestlandet er det næraste utanlands-alternativ. Kvart år er det ein del som tek turen over, spesielt seilarar.

Trur Shetland er meir aktuelt enn Færøyane... :sailing:

Av spesielle årsaker blir det bare kortere turer i nærområdet (fra Grimstad) i år, akkurat som i fjor. Men nå er det jo blitt så mange baatplassen-medlemmer langs Sørlandskysten, så jeg regner med å se endel vimpler i løpet av sesongen. Om ikke annet så blir det vel noen på treffet i Lillesand. I fjor så jeg ikke en eneste vimpel, bortsett fra den jeg selv har i lanternemasta.

I år har vi planlagt følgende feire:

Langesund -> Halden -> Lastebil til Nøssemark -> Dalslandskanal -> Gøteborg -> Muligens hvis været tillater det Læsø og Sæby -> Strømstad -> Langesund

Forhåpentlighvis kanskje helt opp i 4 båter (3 av dem med vimpel :wink: ), med snitt på 2 barn pr. båt. hoijjjj detta blir saker :cool::smiley:

Vi gleder oss veldig :cheers:

Redigert av maanestraale (see edit history)

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Det blir høyst sannsynlig østover langs sørlandskysten. Iallefall Kragerø. Har til gode å få utforsket Kragerø-skjærgården skikkelig. Ellers er det vær og vind som avgjør videre ferd. Blir været kanon kan det bli videre østover. Både Hvaler-området og svenskekysten frister.

Foruten langtur blir det selvsagt haugevis av dags- og et par dagers turer i områdene mellom Mandal og Arendal.

Oppover Sørlandskysten, samt over til Sverige en tur. Vet ikke hvor langt sørover det blir der... :smiley:

Jeg har også lyst til å starte turen med å gå over til Danmark. Med vår lille daycruiser forutsetter det at det er flere båter i følge. Så dersom det er noen i vårt fartsområde (+20 knop) som skal over Skagerak i løpet av juli, hekter vi oss gjerne på... :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...