bavariaeier Startet 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2014 Kjøpte nylig en stilig liten jolle (gh11:) ) med defekt motor (som er fra slutten av 90-tallet). Har fått vite at den stoppet etter at personen som kjørte hadde glemt å åpne lufteskruen til bensinen (tank var da blitt deformert). Etter denne episoden har motor ikke fungert. Forrrige eier har fått start på den med startgass. Han mistenkte (siden den antagelig tenner) forgasser eller en "membran" som skal trekke inn bensin. Sistnevnte høres logisk ut siden den ble defekt etter å ha sugd en tank flat.... Noen som har greie på disse motorene? - Er det enkelt å bytte denne membranen? - Eller bytter man komplett forgasser? Noen som har foremening om hvorvidt det er galskap å levere en slik liten og forsåvidt gammel motor inn på verksted for feilsøking evt bytte av nevnte deler? På forhånd takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Høres noe rart ut at motoren skal ha blitt ødelagt fordi lufteskrue på tank ikke var åpen... Da burde det være mange defekte motorer rundt om. Ville jo prøvd å finne ut av problemet, alternativet (kjøpe ny eller annen brukt motor) blir jo fort dyrt. Men å koste på den mangfoldige tusen blir jo en vurderingssak opp mot alder på motor / fordel med lett 2-takter på GH`en. Ville først prøvd å sjekke om gnist på plugger. Hvis OK, kanskje en ide å prøve med startgass igjen, hvis du ikke klarer starte uten. Hvis motor ikke sviver greit. Av med forgasser, membranen sitter som regel på ene siden av denne. Fort gjort å løsne deksel og sjekke for sprekker / hull. Bør ikke koste så mange kroner å bytte. Ville samtidig skrudd av flottørkammeret i bunnen av forgasser og blåst gjennom dyser og luftkanaler du kommer til. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Pump membranen som är trasiga. Sitter under den trekantiga aluminium plattan. 2 packningar och 1 membran om det är den förgasare jag tänker på. Sitter eventuellt en xtra flödare på sidan av förgasaren (choke) som du bör byta med. Kostar några hundralappar :) lycka till. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Hei. Man trenger ikke å bytte hele forgasseren. Mest sannsynlig høres det ut som at den ikke får bensin eller har ikke gnist. Membranen til bensinpumpen er enkel å skifte. Første jeg ville gjort var å sjekke om det er gnist på tennpluggene. Er det gnist ville jeg forsøkt å pumpe bensin inn i forgasser til pumpen fra tank for å sjekke om den blir hard eller ikke. Deretter forsøkt å prime motoren ved å trekke ut choken 3 ganger etter hverandre og så forsøkt å starte den. Denne motoren har ikke choke, men en primerpumpe i stedet. Denne forgasseren har to bensinpumper en primerpumpe på høyre side og en vanlig bensinpumpe på venstre side. Eventuelt se om den tenner på startgass, hvis ikke ville jeg plukket ned forgasser og rengjort forgasseren og deretter gjort et nytt forsøk på å starte den. Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 http://www.youtube.com/watch?v=rpcrTt5WMUE Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.