Jump to content

Brukerhåndbok Icom IC-M11


Capella

Recommended Posts

Takker for din hjelp.

Om det finnes på norsk er jo ikke sikkert, men om noen skulle vite om norsk brukerhåndbok, så er jeg fremdeles interessert.

Capella.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Nedenfor finner du link til ICOM-forhandlere i Hordaland, det er ikke umulig at en av disse kan ha en brukerhåndbok liggende. :wink:

 

http://www.vhf.no/c/c.nsf/w?OpenForm&site=...ory=2_Hordaland

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at bruksanvisningen ikke finnes på norsk, er at denne VHFen ikke er godkjent i Norge. Den er litt for flink til å få inn kanaler, bl.a. politiets frekvenser :blush: Du vil dermed heller ikke få den registrert hos telenor. Mest sannsynlig vil de ta den fra deg, hvis du vifter for mye med den.

 

Dette er hva jeg fikk vite, da jeg lurte på det samme for noen år siden.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Men nå er det da lov å eie og benytte politiradio i Norge, bare politiet ikke kan dokumentere at du hører på politisambandet for å kunne begå lovbrudd uten å bli tatt?

 

Går det et skille mellom ren mottaker og kombinert sender/mottaker?

 

EDIT:

 

Ut fra datablad ser den ut til å kunne motta 156-163MHz, mens den sender på 156-157,5MHz. Den har altså ikke ulovlig båndbredde for politiradio i Norge. Du vil kunne ta inn politiets skadested, intern og spaningskanaler, men det er som sagt lovlig.

 

Du vil heller ikke kunne sende forstyrrelser på nevnte kanaler.

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...