janlill Startet 2.Juni.2014 Del på Facebook Startet 2.Juni.2014 skiftet olje på trimmen før jeg startet sessongen.alt fungerte greit heit til i helga.da gjikk trimmen ned men ikke opp,stoppet så heilt,pumpa går begge veier.fant så ut at det manglet olje,men finner ingen lekkasjer.kan det ha vært luft i systemet eller hva Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig feil med powertrim etter oljeskift hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Juni.2014 Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 Det er nok sannsynligvis luft, fyll opp beholderen igjen og kjør helt opp og helt ned flere ganger for å få ut luft. Sitér dette innlegget Link to post
janlill Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 kjørte den sikkert 50 ganger opp og ned før jeg satte den ut,så det virker veldig rart,men det kan vel hende Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Juni.2014 Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 (redigert) Da kan det jo selvfølgelig være at noe lekker, det er umulig for meg å svare på? Du ser normalt om det kommer olje i vannet bak båten når du trimmer opp og ned dersom det er lekkasje. Det kunne jo også være en ide å skrive hva du trimmer, er det trimtabs, en utenbords, et drev, kjerringa til naboen ? Redigert 2.Juni.2014 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
janlill Svart 2.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 utenbords powertrim 75 hk 4 syll 2t mariner og finner ingen lekk.oppdaget det etter at jeg har kjørt og skulle løfte motorn ,den går ca 5 cm opp og ned.snodig med luft etter så lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 2.Juni.2014 Del på Facebook Svart 2.Juni.2014 Det er vel også slik at disse ikke må overfylles. Da får ikke oljen evakuert og det står dønn. Skru ut påfylling og la den "rape" så kommer den seg. Ellers er luft i disse noe som kan kreve en tur på fjorden etter å ha skiftet olje for å få ristet luften ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.