Våtbåt Startet 3.Juni.2014 Del på Facebook Startet 3.Juni.2014 Hei, er det noen som har erfaring med denne motoren? Skal se på en Polar med VP 2002. Hva bør man sjekke eller spørre om? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 2002 er ferskvannskjølt originalt. Siste VP laget i Sverige. Anbefaler å Google den. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Kan du se ut i fra bilde av motor om den er ferskvannskjølt? Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Ja. Sjekk denne: http://coxengineering.sharepoint.com/Documents/freshwatercooling%20and%20hot%20water[1].pdf Hvis ekspansjonstanken, varmeveksleren og ferskvannspumpen, som vises på første side, er på plass, er motoren ferskvannskjølt. Mangler disse, er den saltvannskjølt. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Kan du se ut i fra dette bildet? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Er nok sjøvannskjølt. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Min 2002 er ikke ferskvannskjølt. Den er fra 1986, står i en seilbåt på 5000 kg og fungerer utmerket den dag i dag og brukes mye. Mener det i utgangspunktet er en peugeot-motor? Men her er jeg på tynn is og korrigeres gjerne... dynamoen har jeg byttet, og dysene har jeg overhalt. Ellers ingen påkostninger eller nødvendige reparasjoner så langt... Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Takk for svar! Jeg tenker at ettersom denne er kjørt i ferskvann på vei "hjem" i en elv bør den være i god stand. Jeg synes bildet viser en velholdt motor, uten at dette kan vise til innsiden :) Innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 3.Juni.2014 Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Den er saltvannskjølt..helt lik til min. Hvordan den er innvendig vet ingen før den evt skrus fra hverandre, men hadde jeg vært deg hadde jeg ikke bekymret meg velfig for det. Du kan evt kjøre gjennom systemrens el. for å holde kjølevannskanaler åpne. Nyovehalte 2002 motorer ligger på ca 20.000 kr hvis den skulle havarere. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2014 Jeg skal se på denne til torsdag, hva bør jeg sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Hei, er det noen som har tips til hva jeg bør spørre om eller sjekke selv vedr denne båten (Polar 20) eller motoren (VP 2002)? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Mangler det en liten hendel for å dekomprimere? Den skal sitte fremkant på toppdekselet. Brukes hvis motoren skal sveives igang. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Ja den hendelen er borte. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Brukes den mye, eller er viktig? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Nei men hvis du skulle ha behov for å sveive igang motoren kan du ikke gjøre det. Det er jo en slags nødstart, men mange motorer er montert slik at en ikke kommer til og da trenger en den ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.