Jump to content

Lakke teak


Trophy

Recommended Posts

Skal lakke noen teak deler på uteplassen, som nå er påført så mye teak olje at den er blank og fin. Holder det å vaske delene med rødsprit eller lignende før jeg lakkerer??? Skal bruke Coelan lakk.

Lakken som blir til overs skal jeg blande med hvitt fargestoff (orginalt Coelan) og bruke på bakveggen fordi jeg synes det er for mye brunt :crazy: Bakveggen har ikke vært smurt med teakolje på ett år. Holder det at jeg rengjør denne med rødsprit før jeg lakker :confused::confused:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Er det greit å slipe + vaske med rødsprit + lakke med Ravilakk på teak?

Synes det ble veldig bra på en koppholder jeg har laget.

De to første lagene var tynnet ut ca. 1/2 lakk/whitesprit. Deretter 1 lag med ca. 2/3 deler lakk.

Tørket ikke av overskudds-lakk da jeg ville ha en blank finish.

Kommer dette til å holde en stund?

Link to post
Share on other sites

Er det greit å slipe + vaske med rødsprit + lakke med Ravilakk på teak?

Synes det ble veldig bra på en koppholder jeg har laget.

De to første lagene var tynnet ut ca. 1/2 lakk/whitesprit. Deretter 1 lag med ca. 2/3 deler lakk.

Tørket ikke av overskudds-lakk da jeg ville ha en blank finish.

Kommer dette til å holde en stund?

<{POST_SNAPBACK}>

Ravilakk er en av de hardeste/holdbare lakker i markedet. Ja, dette kommer til å holde en riktig god stund.

 

Fremgangsmåten er fin. Bra du tynner ut første strøk, slik at dette får anledning til å trekke inn i veden. (jeg bruker forøvrig stort sett bare olje, til alt inside/outside og til smådetaljer)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...