Jump to content

Lakke teak

Trophy

Recommended Posts

Skal lakke noen teak deler på uteplassen, som nå er påført så mye teak olje at den er blank og fin. Holder det å vaske delene med rødsprit eller lignende før jeg lakkerer??? Skal bruke Coelan lakk.

Lakken som blir til overs skal jeg blande med hvitt fargestoff (orginalt Coelan) og bruke på bakveggen fordi jeg synes det er for mye brunt :crazy: Bakveggen har ikke vært smurt med teakolje på ett år. Holder det at jeg rengjør denne med rødsprit før jeg lakker :confused::confused:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Jeg kjenner ikke coelan produktet, men erfaringsmessig utfra andre typer, skal det normalt mattes med fint papir før lakking, både på teakdekket, samt bakveggen.

Det er også viktig at du, som du selv skriver, vasker med rødsprit etter matting, før lakking.

Er det greit å slipe + vaske med rødsprit + lakke med Ravilakk på teak?

Synes det ble veldig bra på en koppholder jeg har laget.

De to første lagene var tynnet ut ca. 1/2 lakk/whitesprit. Deretter 1 lag med ca. 2/3 deler lakk.

Tørket ikke av overskudds-lakk da jeg ville ha en blank finish.

Kommer dette til å holde en stund?

Er det greit å slipe + vaske med rødsprit + lakke med Ravilakk på teak?

Synes det ble veldig bra på en koppholder jeg har laget.

De to første lagene var tynnet ut ca. 1/2 lakk/whitesprit. Deretter 1 lag med ca. 2/3 deler lakk.

Tørket ikke av overskudds-lakk da jeg ville ha en blank finish.

Kommer dette til å holde en stund?

<{POST_SNAPBACK}>

Ravilakk er en av de hardeste/holdbare lakker i markedet. Ja, dette kommer til å holde en riktig god stund.

Fremgangsmåten er fin. Bra du tynner ut første strøk, slik at dette får anledning til å trekke inn i veden. (jeg bruker forøvrig stort sett bare olje, til alt inside/outside og til smådetaljer)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...