Jump to content

Valg av propell på Askeladden 705 180 hk diesel?


Polarsnekka22

Recommended Posts

Den har for svak motor; noe du burde undersøkt før du kjøpte. Jeg har en kamerat med samme båt og samme motor. Skal han få den opp i plan med 5-6 ombord, må disse først flytte seg fram i båten og han klager over at motor er for svak. Nå er jeg sikkert litt vel direkte, men ville ikke hatt noe mindre enn 230 hk i denne båten, gjerne 300 hk.

mvh Bergen Dørk

Link to post

Tror ikke man skal ha eksakt samme dim og stigning på alu kontra stål! de oppfører seg annerledes. Den gamle dieselen er nok for daff i forhold til båten! de nyere båtene tror jeg stort sett har 230 hk da får man vel utnyttet dette skroget vesentlig bedre. Jeg er lit forundret over at Askeladden har solgt så mange undermotoriserte båter med sportslig skrog! det gjelder både 645 og 705

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Mener også å ha hørt at det er forskjell i stigning når det skiftes til stålpropell. Ta en telefon til Winrace i Arendal, så får du garantert svar :smiley:

 

Har selv hatt samme båt med samme motor. Er enig i at det ikke er noen utpreget racerbåt, men å si at motoren er for liten blir feil.

Hadde aldri noe problem med å få båten raskt i plan, selv ikke fullt ferielastet med 4-5 personer om bord. Dette var med original alu - propell.

 

Så oppgi stigningen på den originale propellen til Winrace, så får du garantert gode råd. :yesnod:

Link to post

motoren yter ikke egenskapene til skroget full rettferdighet. Motoren er sikkert stor nok. men de siste solgte modellene har som regel 230hk. Synes forøverig båten er flott og har vurdert den lit, men det blir nok HT eller lukket båt neste gang, fordi her i Trøndelag er det få dager man tar av hele kalesjen likevel.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Jeg har samme båt med 180 HK. Har nettop kjøpt ny propell da den gamle ble skadet under sjøsetting.

 

Nr. på orginal mercruiser propell til Bravo 2 drev som jeg har er 18618A40P23. Kostet kr. 5100.- og måtte bestilles fra lageret i Belgia.

 

Jeg har ikke problem å få båten i plan med last, er veldig godt fornøyd. :thumbsup:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...