Guest Avmønstret# Startet 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2014 Skal en tur ut med båten til helga (seilbåt, 1,60 dyp og x meter høy mast) og har lyst å finne en uthavn nær en eller annen fin sandstrand. Gjerne en strand på "utsiden", dvs med vind/bølger da ungene nå er så store at vi ikke lengre trenger andedamm med pisselunka vann :-) Helt ok om vi må gå over land fra båten for å komme til stranda, evt. putre en tur i gummibåten. Kan fint ligge på svai om det er beste alternativet. Vi liker best å ligge litt for oss selv. Å kunne bade fra båten er et stort pluss, ikke så nøye på om vi kan gå rett i land. --------- Ligger på Grimsøy/Skjeberg men er fersk der og lite kjent i området. Var på Koster i Påska, fint der men syns det er litt langt å seile for å oppleve et fugleberg av norske båter. Mange som skryter av Singløya, som ligger rett utenfor båtplassen vår, men har den lange sandstrender med reint vann og bølger/vind eller tilsvarende, eller må vi lengre ut på utsiden av Hvaler eller noe i den dur? Noen tips :-)? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 (redigert) Helt syd på Asmaløy har du en havn som heter Brattestø. Ikke kjent som gjestehavn, men det er gjesteplass rett inn bak moloen til styrbord. Her er det en strand med lite folk rett bortenfor. Så har han San-Miguel i kiosken innerst. Koselig plass ! (men ikke si det til noen) http://www.brattesto.no/ Så har du Akerøya rett utenfor med fine strender. Men er det ingen som tørr å ligge om natta. (anbefales ikke) Brattestø: Redigert 4.Juni.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Akerøya er flott. I fredagshullet er det også sandstrand. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Miss Amalie Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Å fy f..., "fredagsHULLET" ????????? :lol: Freda'sHØLET heter det!!!!!! Alholmene for de som leter i kartet Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Madserazzi Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Akerøya er den uthavna i nærheten her jeg har flest overnattinger, så skjønte ikke helt den? Masse båter som ligger der over natten, både på Fortholmen, på svai og til land på selve Akerøya. Fine strender med pålandsvind fra sør finner du og i Ørekroken og på Storesand på Kirkøya. Ellers er det jo en del strender rundt om på holmene i leia fra Sekken mot Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Den har jeg vært på. Kan anbefales:-). Fikk plass mitt i sommmerrushet...men som Stig skrev...ikke si det til noen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Akerøya er den uthavna i nærheten her jeg har flest overnattinger, så skjønte ikke helt den? ..på svai og til land på selve Akerøya. Jeg har selv opplevd brenningene som ofte merkes på nordsiden av Akerøy om natta. På svai går sikkert fint, men jeg vil ikke anbefale å fortøye mot land på Akerøya om natten. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Nydelig strand i Tresvika på N Sandøy. Ypperlig for svaiankring. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Tresvika kan anbefales! Det er grei avstand. Akerøya og Brattestø blir (minst) like langt som til Koster. Men vær obs på bølger som kan komme inn i bukta. Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Jeg har selv opplevd brenningene som ofte merkes på nordsiden av Akerøy om natta. På svai går sikkert fint, men jeg vil ikke anbefale å fortøye mot land på Akerøya om natten. Ah, nordsiden har jeg aldri ligget til land. Jeg ligger alltid inni Akerøybukta på østsiden, vest for Fortholmen. Aldri noen problemer der. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Akerøya er flott. I fredagshullet er det også sandstrand. Såvidt 1m2 sandstrand på utsiden av Fredagshølet. Alt på innsiden er gjørme..... men fin plass syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.